Punsch och skön musik...


Måndagen blev oerhört trevlig! The StarChief och hans familj var väldigt härliga och trevliga. Fikan var uppskattad och de verkade tycka det var roligt att får titta lite på mina olika retroprylar. Vi pratade mycket och länge om prylar, bloggar och allt möjligt som intresserar oss. Jag var så nervös innan de kom men när vi väl satt där kändes det ganska avslappnat och vi fick en mycket trevlig eftermiddag. Detta är något vi (jag och min man) kan tänka oss att göra fler gånger.

Det bjöds på mycket mer än trevligt besök och god fika. Jag (och till viss del min man) fick nämligen en fin present också! I presentpåsen hittade jag ett härligt retrokort med en fin hälsning från The StarChief med familj där de tackade för att det fick komma hem till oss och hälsa på.

En flaska med punsch eftersom det anses vara den ultimata 1950-tals drycken att ha i barskåpet. Detta kommer bli intressant! Jag har aldrig smakat punsch.

Längst ner i påsen låg det hårnålar på en härlig pappskiva med en vacker ung kvinna på. Något jag tittat på vid flera tillfällen men det har kännts lite onödigt varje gång så jag har avstått. Nu har jag äntligen en som jag kan titta på och vara glad över!

Presenterna uppskattas verkligen, men höjdpunkten under fikat var när StarChief lyckades få igång min LP-växlare! Nu spelas det härlig musik ur min radiomöbel och jag njuter som aldrig förr. Det blev givetvis en runda till stan både igår och idag för att leta lite skivor och vad som fick följa med hem får ni se en annan dag.





Kommentarer
Postat av: The StarChief

Den trevliga stunde var ömsesidig, men varför tog jag aldrig fram kameran den låg ju i jackfickan.

Tack än en gång för trevlig stund och trevligt blogginlägg.

Snart är det er tur att besöka The StarChief Ranch

hoppas jag inte drog med min förkylning till er.



PS Tigerkakan var liga superb som pajen

2010-09-29 @ 22:45:32
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

StarChief: Tack för komplimangerna om fikat. Alltid kul när någon uppskattar det man bakar.

Vi får se om du lyckats smitta mig eller inte, börjar lite smått känna av att det kan vara en förkylning på gång men om jag har tur går det tillbaka igen!



Ja, vi får komma och hälsa på er en helg framöver när vi inte har något inbokat. Är så nyfiken på hur ni har det där hemma. Men denna gången får vi ju allt komma ihåg att använda kameran! ;)

2010-09-30 @ 09:50:26
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Retrolux

Ja, jag är allt lite besviken över att inte få se hur roligt ni hade det på kalaset! Ni verkar ha haft en trevlig stund. Med hjälp av Internet så kan man ju träffas och fika som på den gamla goda tiden. Vi tar dåtiden till nutiden och tvärt om.



Nu blir det trocadero i finglaset!

2010-09-30 @ 13:26:49
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Clinen

Retrolux: Själv är jag besviken för att jag har endast mitt eget huvud att använda för att minnas detta trevliga besök! Njut lite för mig med. =)

2010-09-30 @ 13:38:36
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback