Än ger jag inte upp hoppet!


Min radio kom hem från mina föräldrar för några veckor sedan. Radiodelen fungerar bra, det blir fint ljud och jag myser lite extra varje gång jag sätter i kontakten och slår på den. Lyser härligt gör den också!



Bakom skjutdörren döljer sig en LP-spelare.

Tyvärr fungerar LP-spelaren mindre bra. Det är en Garrard RC 120 Mk II och vi har lyckats få tag i några utskrifter av den engelska bruksanvisningen. Allt verkar fungera som det ska förutom plattan. Den vägrar snurra av egen kraft men om vi snurrar på den fungerar resten av apparaten som den ska. Frågan är skickad till en bekant som har skickat frågan vidare. Nu lever jag på hoppet, jag vill ju så gärna få den att fungera! Det roliga är att det inte bara är en spelare utan en skivväxlare så den kan ta upp till 10 skivor i taget.

När jag öppnade lådan (som sitter under högtalaren) upptäckte jag en liten herr-nessesär(?) med raklödder, rakborste och nagelborste(?).

Där låg det även en gammal tobakspipa. Den var alldeles svart och igentäppt av gammal tobak men efter en liten behandling av husmor blev den fin igen och fick ta plats i vitrinskåpet. Här ser ni den tillsammans med en av mina härliga retrodukar.






Kommentarer
Postat av: Christin

Snygg möbel ! Kul att radion funkar bra också !

Hoppas ni får skivspelaren att fungera. Spännande med fynden i lådan, lite bonus.

2010-05-19 @ 11:40:29
Postat av: Clinen

Christin: Det tråkiga är att den tyvärr luktar lite mugg (som vi säger i skåne). Nessesären fick åka ner i källaren då det var den som luktade mest. Lite synd för den var ganska häftig!

2010-05-19 @ 12:00:54
Postat av: Christin

Trist att necessären luktade muggigt.Vad jag förstår är den inte tvättbar men har du balkong kan du kanske lägga den där ett tag och hoppas på det bästa..

2010-05-19 @ 20:06:23
Postat av: clinen

Christin: Tyvärr inte. Jag har en liten uteplats då jag bor på första våningen men där vågar jag inte lägga den utifall att någon skulle se den och vilja sno den. :P Hade varit mindre kul.

2010-05-19 @ 22:42:17
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

man kan lyfta ur gramonfonverket och kolla drivningen vilket bör vara ett gummihjul som går mot en trissa.



Gömde säga fin Radio

2010-05-19 @ 23:20:03
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: The StarChief

PS får du inte igång den kan jag kika på den vid något tillfälle annars har vi en fixare som kan allt i närheten

2010-05-19 @ 23:22:59
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

The StarChief: Problemet är att vi inte kan lyfta den. Dels sitter plattan fast och dels är vi rädda att ha sönder den ännu mer. Vi kan ju tyvärr inget om detta. OM det nu är ett gummiband som behövs. Var hittar man ett sådant? Ska det inte vara ett speciellt band till det?

2010-05-20 @ 11:09:43
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: paulina♥

gud va c00l möbel ;)

2010-05-20 @ 11:39:47
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Clinen

Paulina: Tack! =)

2010-05-20 @ 12:30:27
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Kikki

Hej...

Googla på bilder på en just nu funnen Radiogrammofon...

O hittade dina bilder..jag har faktiskt en svensk ins. bok...vill du jag ska skicka dig kop. på den så hör av dig... :-))

Vi har samma problem..radion ok..men får inte igång skivspelaren...fick ni ordning på er???

Jag letar efter nån som begriper sig på de...:-((

Kramen Kikki

2011-09-19 @ 00:21:23
URL: http://vastregard.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback