Återanvänd dina möbler


Att byta ut mitt nattduksbord var ett mycket lätt val men det var inte riktigt lika lätt att bestämma var det andra nattduksbordet skulle ta vägen. Den första tanken var att min man skulle ta över mitt gamla eftersom han inte har något. Detta blev INTE snyggt. Vid hans sida av sängen har vi en skänk och när vi satte dit nattduksbordet såg allt bara trångt och inklämt ut.

Vi kom på den fiffiga idén om att man kanske kunde ha det i köket istället. Vi ville nämligen frigöra vår diskbänk från den stora fula micron (helst skulle jag vilja gömma den i ett skåp men vi har tyvärr inga tillräckligt stora skåp för det).

Jag var rädd att den inte skulle få plats på nattduksbordet men det blev en perfekt matchning! Nu kan vi äntligen röra oss mer fritt på köksbänken. Det enda dumma är att vi får mer plats att ställa disken på. (SKÄRPNING!)

Det är kanske inte den bästa lösningen men det fungerar tills jag hittat något bättre och snyggare. Mina jultallrikar från fyrklöverns serie Disney har flyttat in i det gamla nattduksbordet och de kommer användas flitigt under December.

Vad ska jag nu kalla mitt gamla nattduksbord?
Jag kan ju inte fortsätta kalla det för nattduksbord när det står i köket med en micro ovanpå. Har Ni något tips?





Kommentarer
Postat av: Stina

Rätt!

Ibland måste man bara flytta runt lite saker så att man ser att de har andra användningsområden är vad de först köptes för!

2010-11-29 @ 16:33:08
URL: http://stajnich.blogg.se/
Postat av: Lybtar

Håll det enkelt och kalla det ett microbord?

Det är en utmärkt tanke att man skall återanvända möbler, det gäller väl så mycket annat också. Saker vi bör återanvända.

2010-11-29 @ 17:17:47
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com
Postat av: Danjel

Haha mitt gamla sängbord står också tillfälligt i köket, på exakt samma plats som hos dig! Vi kallar det för pottskåpet, fast det är nog en del till ett gammalt skrivbord ;) Letar efter ett större skåp att ha där istället...

2010-11-29 @ 19:43:18
Postat av: Christin

Microbord :-)

2010-11-29 @ 21:10:13
Postat av: form55

Micro-skåp!

2010-11-29 @ 21:12:58
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: The StarChief

Aha ser ut som kökspallen är i vägen så den kan jag ta över hehe

2010-11-29 @ 22:44:21
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

Stina: Absolut!



Lybtar: Ja vi är alldeles för snabba med att kasta saker. Jag är själv dålig på att återanvända saker och ibland måste man bara ta steget och börja någonstans. =)



Danjel: Kul att jag inte är ensam om att ha en såda tokig idé!



Star Chief: Hahahaha, ja det kan jag gott tänka mig. ;) Dock finns den kvar i köket men den har fått flytta till hörnan under fönstret istället. =)

2010-11-29 @ 23:52:30
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback