Min nya kärlek!


(Nu var det länge sedan jag gjorde något inlägg här inne. Tyvärr ser inte dagar ut som jag vill och det kommer inte in några pengar på mitt konto heller. Inga pengar betyder inga saker och då blir det inte så mycket att blogga om för tillfället tyvärr. Jag ska försöka bättra mig och utöka mitt utbud bland blogginläggen! Det måste finnas mer att blogga om än det man fyndar på loppis?)

Förra helgen kom vi i alla fall iväg en sväng på loppis och då hittade jag denna jättesöta lilla byrå! Den står bredvid min säng och har blivit mitt nya nattduksbord. Vem som gjort den och när den är gjord finns det tyvärr ingen information om men det gör inget. Jag älskar den ändå!

Det börjar närma sig första advent och därför fick den lilla byrån dekoreras med en söt liten julduk. Boken son ligger på byrån är en mycket spännande bok från 1957, Campbells Kungarike heter den och det är Hammond Innes som skrivit den. Jag är ingen snabbläsare så det tar lite tid att läsa ut en bok för min del men denna bok har fått mig att läsa mycket mer än vad jag vanligtvis gör! Vattenflaskan följer alltid med när jag ska sova och för att undvika vattenfläckar har jag lagt fram ett underlägg.

Benen är svarta och något slitna. Från början funderade jag på att ge dem ett nytt lager med svart färg men jag kom fram till att en del av byråns charm i ligger i att benen är något slitna. Det finns en speciell själ i gamla möbler och det vill jag inte ändra på.

Tänk om vi hade haft en teaksäng bredvid. Åh, vilken lycka det hade varit. Jag tror att det hade blivit jättefint!

Har Ni något nattduksbord bredvid sängen? Hur ser det ut? (Gör gärna ett inlägg om det om Ni känner för det och lämna länken i en kommentar)






Kommentarer
Postat av: Eli

Åh, så fint med de svarta benen, som påminner om min bokhylla Tema. Har en 50-talspall som natttygsbord. I framtiden vill jag ha ett riktigt bord!

2010-11-26 @ 01:24:59
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Clinen

Eli: Ja, jag tänkte lite på din bokhylla när jag köpte byrån. =)

2010-11-26 @ 01:58:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Linda

Åååh, teakmöbler är så vackra! Önskar att jag hade ett lika fint nattduksbord som ditt men just nu har jag ett tråkigt från IKEA... :/

2010-11-26 @ 09:57:06
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Clinen

Linda: Håll ögonen öppna på olika loppisar. Snart hittar du nog ett som du är nöjd med! =)

2010-11-26 @ 12:37:22
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Snygg byrå C, passar fint och snart kan du ha lådorna fulla av gamla tidningar.

2010-11-26 @ 22:50:42
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Christin

Jag har också en retrobyrå som sängbord.

Den var dessvärre vitmålad när jag fick den men jag gillar detaljerna som handtagen och benen som påminner om teakbyrån vi redan hade.

2010-11-27 @ 18:16:14
Postat av: Clinen

Christin: Åh, vad tråkigt att den var vitmålad. Det börjar bli så tjatigt nu tycker jag. Jag tycker bäst om möblerna som de är. =) Men skönt att du kunde se charmen i den ändå! =)

2010-11-28 @ 12:34:25
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback