Ett fynd till min härliga bar!


Som sagt hittade jag inte bara klänningen under min vistelse i Malmö. Det blev några glas från Gullaskrufs cocktailserie ISI. Jag har tidigare lyckats få tag i dessa fyra härliga cocktailfat. Om jag inte missminner mig gav jag 7 kr styck och 2 kronor för det ena som tyvärr hade blivit naggat.


Faten hittade jag på Erikshjälpen men jag såg inga tillhörande glas. Ett litet tag senare trodde jag att jag hittade glasen till faten där inne men den gången hade jag tyvärr inte råd att köpa några. Varför ställer de inte fram saker tillsammans som hör ihop med varandra? Ytterst retfullt! (Med rätt information har jag nu fått veta att glasen och faten inte hör ihop även om de passar bra ihop. De glas jag har är inga cocktailglas utan de är tydligen så kallade selterglas)

Glad blev jag i alla fall när jag fick tag i glasen inne i Malmö. Det går ju att använda dem som ett set tills jag får tag i rätt modell.


Såhär ser det ut när man parar ihop faten och glasen. Ett fräckt litet set!


De matchar min 1940-tals bar alldeles utmärkt! Tittar Ni riktigt noga kan Ni även se en ishink från ISI-serien skymta inne i skåpet. Den kommer från Benny på Porslinsbloggen och det är det första fyndet jag fått tag i från serien.


Nu hoppas jag givetvis på att kunna samla på mig fler delar ur denna läckra cocktailservis. Det finns ju drinkglas, snapsglas, underlägg, shaker, bringare med mera. Har Ni några delar över till ett vettigt pris får ni gärna säga till.





Kommentarer
Postat av: form55

Ishinken finns i två storlekar. Jag tycker att man ser ishinkarna överallt, men glasen är det värre med. Kanske har de råkat slå sönder många av glasen!

2012-01-26 @ 12:11:14
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Clinen

form55: Jaså? Jag visste inte att ishinken fanns i 2 storlekar. Skulle behöva samla på mig info om serien känner jag. Något tips på var man hittar det?

2012-01-26 @ 12:41:18
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Benny

Jag har nog skrivit ganska mycket om den, men det som finns är i alla fall glas i 11 storlekar (!):



- Snapsglas i två storlekar

- småglas i två storlekar (likör?)

- selterglas

- OF (Oldfashion) whiskyglas

- DOF (Double Oldfashion)

- drinkglas i två storlekar

- cocktailglas med bricka

- en storlek till som jag inte kommer ihåg på rak arm



shaker, mixer (bägare), ishinkar i två storlekar, en brännvinsflaska, en jordnötsskål/snacksskål, coasters (underlägg). Det mesta har du sett på bild om du kollar hos mig. Jag saknar några få delar, bl.a. whiskyglasen och en storlek av drinkglas.

2012-01-27 @ 11:08:32
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: The StarChief

Nej vi kommer och tömmer baren istället :-)

2012-01-27 @ 12:43:31
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

Benny: Tack för infon! =)



StarChief: Haha, ja ni får gärna komma ut och se om vi har något gott att dricka i baren en helg. Det är inte ofta någon av flaskorna får röra lite på sig här :P

2012-01-28 @ 09:52:40
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: buy term paper

Jag gillar det. Rolig och ovanlig, speciellt form.

2012-02-27 @ 11:58:41
URL: http://buy-custom-essay.org/term-paper.php

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback