Bästa prisfyndet i sommar!


I somras stötte vi på en ny loppis när vi var på väg mot mina föräldrar i blekinge. Där fanns massvis med godsaker men min budget var tyvärr mindre rolig. Jag lyckades dock ändå fynda en del och här är min absoluta favorit, både i stil och i pris!


Det fanns sju stycken hyllbårder som kostade 40 kr styck. De flesta innehöll fem meter och var gröna. (Det fattas en grön på bilden, eftersom den hade ett annat mönster fick den bården äran att bosätta sig hos min mamma.) Jag tittade mycket och länge på hyllbårdena och funderade på om jag skulle slå till på en eller inte. Plötsligt säger mannen i kassan att jag kunde få alla för 60 kr. "Va!? Allihop? Även de lila?" undrade jag och han sa bara "Ta vad du vill ha". Wow! Det där var verkligen ingen dålig prissäkning tänkte jag och tog alla hyllbårder han hade.

Kul att det var många gröna då vårt kök går i gröna toner. Väggarna och gardinerna är gröna och sen har vi lite orangea (stavning?) prylar här och där också.

Såhär ser hyllbårderna ut när de sitter i skåpen. Nu ska jag bara försöka hitta något snyggt hyllpapper att ha där inne också! (Har Ni några tips?)

Nu fick Ni även en liten inblick i hur det kan se ut i mina skåp. Det mesta är skålar från Vereco France och delar ur min vardagsservis från Jie Gantofta. Har Ni några delar till rätt pris som Ni vill bli av med är bara att säga till!

Jag har fortfarande kvar en del av de gröna hyllabårderna och de lila finns allt kvar av. Har inte hittat någon passande plats för den lila bården än. I och för sig har vi lila ton på tapeterna i vårt dator/hobbyrum men där är nog ingen hylla bården hade passat på. Det kommer kanske något bra användningsområde för dem en dag.

Vad tycker Ni om hyllbårder? Är det något Ni gillar eller tycker Ni det är gräsligt? Hoppas Ni får en fantastisk helg i det fina höstvädret mina Vänner! Vi ses nästa Fredag.





Kommentarer
Postat av: eli

Härligt att du är tillbaka. Kul med fredagsinlägg - något att se fram emot! Jo, hyllbårder är fint. Ska snart sätta upp här i nya lyan. Har tyvärr inte mer än till ett skåp av den jag gillar bäst, en rosaröd. Men det får kanske bli olika färg på hyllbårderna i olika skåp.

2011-09-30 @ 17:34:11
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Clinen

Eli: Det kunde ju vara kul. T.ex ett skåp med röd hyllbård, ett med blått och ett med grönt. "Var har vi den där skålen?" "Kolla i det blå skåpet". =)

Roligt att Ni ser fram emot mina Fredagsinlägg! =)

2011-09-30 @ 20:36:52
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Jättefina bårder men själv har jag inga. Köpte hyllpapper på Lagerhaus i somras, tänkte lägga i några skåp som har lite fläckiga hyllor.Rullen väntar än på att öppnas och den är vit med frukter i glada färger.

2011-10-02 @ 19:28:56
Postat av: Clinen

Christin: Haha, hyllpaper är en typisk grej som är lite mer jobbig att ha och göra med. Man ska få den i rätt storlek och så måste man tömma skåpen för att få dit det osv. Men resultatet brukar vara så vackert! =)

2011-10-03 @ 07:52:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Linda

Gillar din idé med fredagsinlägg och kul att du är igång igen!

Hyllbårderna var jättefina, och vilket kap! Vad var det för loppis? ;)

Jag ska ner till mamma i Karlskrona i helgen och på söndagen bilar vi ner till Kristianstad så då åker vi kanske förbi den? Jag är ständigt på jakt efter nya fyndfavoriter. :)



Och hyllbårder är supersnyggt! Har inte köpt på mig några än, men hittar jag till bra pris så slår jag till!

2011-10-04 @ 17:20:35
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Clinen

Linda: Tycker det är roligt att mina fredagsinlägg blir så uppskattade! =)



Det är en loppis i Linderöd. Finns ett 50-tals inspirerat café i samma byggnad. Vet dock inget namn på den tyvärr.



Ja hyllbårder får man hålla utkik efter. Det hör ju till i ett retrohem ;)

2011-10-04 @ 22:14:59
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

snyggt C hm såna kanske man skulle kunna tillverka

2011-10-07 @ 22:27:53
Postat av: Clinen

StarChief: Ja det har du rätt i. Man skulle kunna få dem precis som man vill =)

2011-10-08 @ 00:32:32
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Klaras Retro

Ja hyllbårder är jättefint, gärna ska man ha hyllpapper till också!

2012-03-24 @ 17:11:14
URL: http://klarasretro.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback