Väntar och längtar!


Just nu finns det tre saker som jag tänker väldigt mycket på och längtar efter. En två-armad golvlampa från 40-50-talet som jag ska få av en bekant i sommar, att jag ska bli frisk från denna snörvliga näsa och irritande hosta och sist men absolut inte minst vår resa till Grekland.

Det bär av till ön Rhodos och vi ska bo på ett riktigt lyxhotell med halvpension. Det ska bli så underbart att få åka iväg! Bara jag och min man, hand i hand gående längs stranden, kyssandes i månskenet. Ååhhh vad jag längtar!

Vi reser på Lördag denna vecka och jag hoppas så innerligt att jag blivit fri från både hosta och snuva innan dess! Jag har varit sjuk i en och en halv vecka nu och inget verkar hjälpa. Har Ni någon riktigt bra husmorskur som hjälper vid hosta och förkylning får Ni mer än gärna tipsa mig!

Här är lite bilder på hotellet där vi ska bo. (Jag har lånat dem från fritidsresors hemsida och gjort ett litet kollage)


Förstår Ni varför jag längtar och varför jag är så otroligt orolig att inte bli frisk innan avresan? Jag kommer givetvis INTE låta förkylningen stoppa mig. Nu när jag äntligen lyckats få råd med en resa så ska jag se till att njuta av varje minut! (Verkar bli en sommar fylld med äventyr och lite sämre uppdatering i bloggen men misströsta inte mina vänner. Jag kommer tillbaka. Bloggen är trots allt en del i detta galna retro-älskande och loppisfyndande!)





Kommentarer
Postat av: Ida

Det som brukar hjälpa mig är det klassiska sova mycket, dricka mycket växla mellan kall/varm dryck, krya på dig! Och vill även passa på att önska er en fantastisk resa!! Njut i fulla drag!

2011-06-22 @ 01:05:31
Postat av: Christin

Krya på dej och ha en riktigt skön semester !

De enda kurer jag kommer på är väl olika sorters te eller varmt vatten med honung, ingefära och annat hälsosamt i , men dom har du nog testat redan...

2011-06-22 @ 11:27:03
Postat av: The StarChief

Ha en bra semester.

2011-06-23 @ 23:16:04
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

StarChief: Tack! Det kommer vi säkert ha =)

2011-06-24 @ 09:29:34
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Gila

Önskar dig en härlig semester!

2011-07-09 @ 20:56:45
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Cinna

Hoppas du är pigg igen och att semestern är bra. Njut och koppla av.

2011-07-13 @ 09:09:22
URL: http://tusenvaser.blogspot.com
Postat av: Mats

Hej Clinen,

Vi har just upptäckt servisen du upptäckte för ett och ett halvt år sedan, nämligen Regina av Walter Gastecki med dekor av Brita Mellander. Vi föll för den omgående och tyckte den stack ut bland alla de andra på porslinsmuséet, som vi besökte när vi var hemma i mitt Karlskrona.

Du som är runt mycket och letar 50-tal, har du möjligen något tips om var vi ska leta för att hitta den här servisen? Vi vore jättetacksamma om du skulle vilja hjälpa till. Du får gärna maila mig.

Mats

2011-07-25 @ 00:10:04
Postat av: mångmamma

Tog mig friheten att länka till dig och radiogrammofonen du har bild på i maj -10.

:)

2011-08-05 @ 00:36:42
URL: http://www.hemsktmycketbarn.blogspot.com
Postat av: Clinen

mångmamma: Det går så bra =)

2011-08-08 @ 14:18:03
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Sam

Har det hänt nåt med bloggen eller privat och därför den ej uppdateras?

Eller e det nåt fel på mina inställningar på datorn?? sista inlägget är om längtan til Rhodos fortf sedan flera månader tillbaka nämligen.

Just wondering....:D

2011-09-15 @ 23:53:52
Postat av: Clinen

Sam: Det är mycket som händer i livet just nu så därför har bloggen stått still länge. Har inte känt mig motiverad till att skriva tyvärr. Hoppas att jag lyckas återfå min blogglust och börjar uppdatera igen!

2011-09-21 @ 12:12:37
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback