En sommardröm...


Man ska vara glad för det man har och inte avundas andra men ibland kan man inte låta bli! Min pappa har en söt liten Holländsk husvagn från 1965 med teakfaner invändigt.


Då jag inte har körkort eller egen bil finns det ingen anledning för mig att skaffa husvagn men det är något jag drömmer om varje sommar. En egen jänkebil och en söt liten matchande husvagn till det! Det behöver inte vara en jänkebil förresten. Jag kan tänka mig en gammal Volvo eller Saab från tiden också. De är riktigt fina!

Vi brukar åka omkring i min pappas jänkebil under våren och sommaren. Han har en snygg New Yorker från 1965.


Har Ni någon jänkebil och matchande husvagn, eller är det något Ni också drömmer om?





Kommentarer
Postat av: Anna

En Buick Special från -55 står i vårt garage, men den har inte rullat på några år tyvärr, min sambo håller på och fixar till den i härlig customstil :) En matchande husvagn vore coolt men vi har nog varken plats, råd eller tid för det. Både sommarstuga och husvagn känns lite overkill ;)

Din pappas husvagn var iaf supersnygg!

2011-06-13 @ 14:33:34
URL: http://ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: Clinen

Anna: Härligt! Ja jag skulle kunna tänka mig en stuga också =) Håller med om att det kan bli lite mycket med både vagn och stuga. Vilket som hade varit toppen för min del! =D



En hel stuga att inreda i 50-tals stil... LOVELY!

2011-06-13 @ 15:17:51
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Khina

Naturligtvis har vi matchande husvagn till vår Cheva-60:a.Vi valde dock komfort före tidsenligt den här gången så vi har en Sprite Musketeer -70:a. Den är något större och har bättre stuvutrymmen.Den är iallafall i samma färger som bilen.

2011-06-13 @ 17:04:31
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Christin

Jag är inte bilintreserad men många äldre bilar är ju så snygga att se på, och din pappas husvagn är så fin den med.

2011-06-13 @ 19:52:24
Postat av: The StarChief

Japp vi har http://starchief.blogg.se/2010/may/semesterplaning.html



Snygg liten husvagn du har plåtat

2011-06-13 @ 22:25:45
Postat av: Clinen

Khina: Allt kan inte handla om den rätta tiden alltid. Det kan passa bra ihop ändå! =)



Christin: Det är något visst med gamla jänkebilar.



StarChief: Najs =)

2011-06-14 @ 12:53:01
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback