Mysfaktor på hög nivå!


Nu börjar min älskade 1950-tals hörna äntligen bli färdig. Jag har ännu inte lyckats få upp min stringhylla men jag har lyckats hitta en golvlampa! Det var faktiskt min man som såg den och tyckte den var snygg (Jag är minst lika chockad som Ni är om inte mer!).


Skärmarna är linadade med rosa plastband och tyvärr är plastbanden lite trasiga på något ställe men om man har den trasiga delen mot väggen blir lampan hur snygg som helst! 500 pix fick vi ge för den och det är den verkligen värd. Det gjorde otroligt mycket att få in en golvlampa i hörnan. Vi har letat så länge att det inte var någon tvekan när vi såg den, det var bara att slå till.

Vi slog även till på en byrå som ska stå i hallen men den levereras först imorgon (Fredag). Även bryrån blev omtyckt av min man. Jag tror minsann att jag håller på få över honom på min sida men när jag påpekar det så nekar och protesterar högt.





Kommentarer
Postat av: Linda

Underbar lampa, väldigt fin rosa färg på skärmarna! :)

Och det är väl med din man som med alla killar, det är bäst att låta dom tro att det var deras egen idé. ;)

2011-02-10 @ 15:34:21
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Fröken Pralin

Verkligen en jättesnygg lampa och en mysig hörna! Du måste snart ha ett helt hem i 50-tals stil? Helt häftigt! Skulle vilja ha mer tid själv att hålla på hemma, varför ska man jobba så mycket? :)

2011-02-10 @ 16:13:44
Postat av: Christin

Han har lärt sej din man :-)

Men påpeka inte att du övertalat honom, låt honom tro att hon kom på själv hur snyggt det är med gamla prylar :-)

Fin lampa ! Ska bli kul att se byrån.

2011-02-10 @ 22:21:55
Postat av: Clinen

Linda: Ja skärmarna hade en snygg färg. Tror det är gammelrosa. Haha, jo det är väl så med nästan alla män. =)



Fröken Pralin: Hehe, nja inte riktigt men det börjar bli en del nu. Fint som tusan är det! =) Skulle vilja ha teaksängar att sova i. Det är nog den stora drömmen just nu. Synd bara att det är så dyrt med sängbottnar. (Förresten så tycker jag att du har ett himla tjusigt alias!)



Christin: Nej det bästa är nog bara att le och vara glad. Bilder på byrån kommer Ni absolut få se. =)

2011-02-11 @ 11:20:35
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Ser helt ok ut, känslan kommer krypande sen kan man inte stå emot hos din man alltså.

2011-02-13 @ 01:05:31
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Martina

Oj vilken fin lampa, en sån skulle man ha....& jag brukar säga- vad gör det om den är lite trasig, då syns det att den är gammal & det är världens bästa grej! & mannen min, honom har jag under lång tid bearbetat, han vet inte om det bara(eller så låter han mig hållas)...helt tillfreds med gamla ting & tyll överallt!

2011-03-03 @ 08:24:28
URL: http://www.irisbersa.blogspot.com
Postat av: Clinen

Martina: Tack =) Jag håller helt med dig. Det är charmigt med gamla och använda saker.

2011-03-03 @ 15:43:44
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback