Back on track!


Har varit ruskigt dålig på att uppdatera här inne. Först var det sjukstuga och sen blev jorden brukbar så då spenderade jag mycket tid i trädgården och trädgårdasaffärer. Det är underbart att ha en egen liten plätt där vi kan odla lite egna grönsaker och plantera ut fina blommor. Jag stormtrivs när jag går här ute och påtar!

Innan vi blev sjuka blev det en del fynd från Tradera.  Här är ett kryddset som jag fastnade för. Jag tyckte allra mest om själva ställningen. Tyvärr fattas locket till den minsta kryddburken. (Om Någon har en över får ni gärna säga till!)


Ställningen har nu fått äran att stå på köksbordet tillsammans med mina kryddburkar från Jie Gantofta.


De svarta kryddburkarna står i min fina bokhylla. 


Nu har börjar jag få en liten samling kryddburkar av olika slag. Kul!





Kommentarer
Postat av: Fröken Pralin

Oh, vilka snygga kryddställ!! Jag har tittat på några liknande men då har stället sett annorlunda ut. Jag springer ju en hel del på loppisar så jag ska hålla utkik efter ett lock :). Jag har också varit ute efter ett set med fruktknivar men inte hittat det rätta än :). Är glad att ni är friska igen och jag håller med dig, bloggandet har blivit lite lidande för att det är så mycket annat just nu, som jag skrev i mitt senaste inlägg så skriker tomten efter lite vårförsköning :). Ha det gott!

2011-04-06 @ 12:24:30
Postat av: Christin

Välkommen tillbaks !

Har ni koloni?

Kul loppisprylar.

2011-04-06 @ 18:25:56
Postat av: Khina

Qul att du är tillbaka. Jag förstår att under våren/sommaren blir bloggandet något eftersatt. Det finns ju så mycket roligt att göra. Kryddställ finns i många trevliga modeller varav du nu har två.

2011-04-06 @ 19:04:46
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: The StarChief

Härligt att se dig tillbaka C, snyggt ställ.

2011-04-06 @ 22:15:51
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

Fröken Pralin: De brukar ganska ofta komma med en korg-liknande ställning. Fruktknivarna har jag fått av min mormor. De hade hon och morfar tidigare.



Christin: Nej vi har flyttat från vår 2:a till en 3:a så vi har fått en uteplats med trädeck, gräsmatta och rabatter. Underbart! Sen har jag satt ut odlingslåda också.



Khina: Två? Hehe, jag har lite fler än så ;) Ska nog göra en ny kategori på bloggen. Kan kanske kalla den för "mina samlingar". Där ska jag visa upp saker jag samlar på.



StarChief: Tack! =)

2011-04-07 @ 10:40:25
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul, jag tittade på det kryddsetet på Tradera men när det saknades ett lock så...nä. Tur för dig va? ;) Det blev ju fint med de andra kryddburkarna också.

2011-04-08 @ 09:57:27
URL: http://ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: Clinen

Anna: Ja det var tur =)

2011-04-08 @ 14:30:09
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det finns ju så många söta kryddset så man skulle kunna köpa på sig hur många som helst - ett för varje dag. ;) Gillade verkligen trådställningen till det här nya, superfint! Och det passade ju väldigt bra med Jie-burkarna också.

Blir lite avundsjuk när du skriver om att påta i trädgården, saknar lägenheten jag bodde i för några år sen där jag också hade en stor fin uteplats. Jag var dock aldrig duktig nog att odla något ätbart, men hade en stor och ståtlig kaprifol och tre fina syrénbuskar som jag tyckte mycket om!

2011-04-09 @ 11:48:54
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Clinen

Linda: Haha, ett för varje dag. Det kunde nästan vara lite roligt =) Ja jag skulle inte vilja byta ut min trädgård =) (Om det inte var för att flytta till hus med större trädgård hehe)

2011-04-11 @ 09:52:48
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback