Julkänslan kommer tidigt i år!


Längtar otroligt mycket efter att få plocka fram allt julpynt och göra hemmet juligt och mysigt. Det kommer bli vår första jul i den nya lägenheten och därför känns det extra speciellt och längtansfullt. Det börjar även märkas bland loppisarna att julen närmar sig. Många rensar i sina julförråd, säljer av dukar, julgranskulor och allt möjligt som hör julen till.

Helgen bjöd på mycket juldukar och gardiner.



Vilken härlig 50-tals känsla man får av dessa små söta dukar!





Även julgranen behöver en snygg duk som livar upp stämningen.

Vi har ännu inte lyckats få upp några gardiner i vardagsrummet men vi hoppas på att kunna få upp denna söta julgardin där.



I vårt hobbyrum tänkte vi ha sällskap av söta små tomtenissar.



I sovrummet kommer vi ha en mjukare julgardin med lingonris på.



Denna söta lilla tomtenisse i plast kommer från West Germany. Den kunde jag ju inte lämna kvar i kylan under min loppisrunda. 



Alla juldukar fick vi för 30 kronor. Fynd! Den lilla tomtenissen gav vi 5 kronor för. Det blev lite andra fynd också men det får ni se en annan dag.






Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, fina! Nu blev jag sugen på att fynda julsaker! Har inte varit på någon loppis på flera veckor! Vi har jobbat med stenläggning i trädgården och sedan blev dottern sjuk! Förhoppningsvis blir det snart lite loppisfynd igen :)

2010-10-20 @ 20:14:26
URL: http://ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: Christin

Kul med jul :-)

Gillade särskilt dom små 50-talsdukarna. Har själv samlat på mej fler än jag kan använda men dom är ju så fina...

2010-10-20 @ 21:33:10
Postat av: cinna

Ja, julen på varuhusen i Stockholm är redan anländ, men jag är mer som du....gillar den gamla goda stilen och inte en massa nyproducerat...

2010-10-21 @ 13:47:26
URL: http://tusenvaser.blogspot.com
Postat av: Clinen

Anna: Jag går in sådana perioder också. Just nu blir det en period med lite loppande.



Christin: Kul =)



Cinna: Julskyltning redan? Fy så tråkigt. Man hinner ju tröttna rejält på julen innan den ens har närmat sig! :O

2010-10-21 @ 21:40:07
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: EsterTilly

Härliga sida och härliga 50 talet och 60 och 70...

2010-10-23 @ 16:28:05
URL: http://www.estertilly.blogspot.com
Postat av: Clinen

Ester Tilly: Tack! =) Välkommen åter

2010-10-24 @ 12:02:21
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback