Den populära tv kannan!


Dumma dumma Clinen! Givetvis såg jag dessa söta små flätade "kaffemuggar" under en loppisrunda i stan för ett bra tag sedan. Vi det tillfället trodde jag att det var något hemmagjort. Jag var osäker på om jag skulle ta dem eller inte och frågade min man om råd. Han tyckte givetvis att det var ett onödigt köp och jag lyssnade på hans råd.

Nu vet jag bättre och känner mig sur på mig själv över att jag inte köpte dem. De var ju faktiskt häftiga redan när jag såg dem på loppisbordet men när jag sedan såg denna härliga annons blev de ännu häftigare och jag blev ännu mer besviken över att jag inte slog till!

Visste Ni att den otroligt populära kaffekannan (även känd som tv-kannan) heter June? Det visste inte jag! Alltid lika roligt att lära sig något nytt, speciellt om det är namnet på någon populär pryl.

Kommer jag någonsin hitta dem igen? Och kommer jag få tag i en June-kanna till ett vettigt pris i bra skick?
 June är en kaffekanna som borde finnas i alla retrohem tycker jag!






Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Man ångrar aldrig det man köpt, utan bara det man INTE köpt.

2010-10-08 @ 16:28:50
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Clinen

Moster Mjölgumpa: Det har du så rätt i! =)

2010-10-08 @ 18:29:44
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Ja du C dom där skulle du ha köpt, jag är oxå på jakt efter sådana, men så är det ibland.

Tänk om man haft hela brickan.

kul att du lagt upp länkbild till det 15 år gamla TV4 videon, vow vad tiden går.

Du får visa mig nån gång hur man gör.

2010-10-09 @ 09:18:33
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

StarChief: Ja jag vill ha hela settet men jag inte ens en kanna ju =( Du vet hur det är. Min man är inte så glad 1950-talet och just vid den tiden så var han nog som mest gnällig och dum som jag är frågar jag om råd. Hahaha :P



I förra inlägget är det hela videon som ligger ute på bloggen och inte bara en bild =) Man kolla på det direkt i min blogg utan att besöka youtube. Ska visa dig hur man gör! =)

2010-10-09 @ 09:51:02
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Ja det var ju en miss att fråga icke retrointresserade mannen om råd i det fallet...

Det gör du nog inte om ! :-)

2010-10-09 @ 18:10:48
Postat av: Clinen

Christin: Jo det händer faktiskt frotfarande att jag frågar honom ;P Han måste ju också kunna leva med vissa saker jag drar hem (tyvärr). Ibland vill man bara be honom att inte lägga sig i. Hehe Men för det mesta brukar det bli bra i slutändan =)

2010-10-09 @ 22:54:55
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback