Allt måste inte vara original


Ibland får jag syn på en reklam eller någon bild på fräcka retroprylar och blir intresserad av att försöka hitta dem. Dock behöver det inte vara originalprylen jag köper. Visst är det roligare om det är exakt den prylen med det rätta märket men allt som oftast är det själva prylen som är rolig. Ni minns kanske att jag gjorde ett inlägg med den här annonsen?

Jag hade chansen att köpa muggarna i en vit och blå färg i somras men det blev inte så. Nu har jag lyckats får tag i muggar som ser ut som i reklamen. Den enda skillnaden är att mina är Tyska och kommer från Schott & Gen Mainz (om jag lyckats tyda stämpeln rätt?). Det står även att det är JENA er GLAS.

Hur gör Ni? Köper Ni sakerna för just sakens skull, för märkets skull eller för både saken och märkets skull?





Kommentarer
Postat av: Randiga Tråden

Kul.

2010-11-18 @ 09:20:40
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag handlar oftast med hjärtat och köper saker som jag tycker om. Sen blir man såklart inte ledsen om det man köper visar sig vara av ett märke man också tycker om. :)

2010-11-18 @ 11:00:08
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Fröken Pralin

Oh, nu blir jag avundsjuk. Jag hittade själv hållare till glasen på en loppis men tyvärr så har jag haft lite svårt att hitta glas som passar till dem. Hur som helst så var de jättefina :). Har du tv kannan också?



För att fråga på din fråga så handlar jag nog mest sådant som jag tycker om och inte så mycket efter vilket märke det är. Det är klart att om jag hittar något som jag både gillar och som är av en viss design så är ju lyckan gjord :). Nu är jag inte så insatt i vilka märken som är "heta" men lite grann har jag koll på :).

2010-11-18 @ 21:08:29
Postat av: Clinen

Fröken Pralin: Jag saknas tv-kannan och brickan. Brickan har jag nog aldrig sett mer än på reklambilden och tv-kannorna brukar vara riktigt dyra. En dag ska jag dock unna mig en som matchar mina muggar! =)

2010-11-19 @ 00:13:18
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag går alltid på utseendet, Om jag tycker en sak är fin spelar det mig ingen roll om den kommer från Ekeby eller är en omärkt import :)

2010-11-28 @ 19:03:18
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Clinen

Elina: Det är helt rätt inställning tycker jag! =)

2010-11-29 @ 23:57:39
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback