ICA nära, riktigt nära!


På en gata i Lund finns det en mindre ICA-butik. Alldeles bredvid ligger trappuppgång nummer 57. Tillsammans gör de en härlig bild och det är med denna bild jag påbörjar min nya kategori "Veckans skylt".

Här kommer Ni få se neonskyltar, skyltar som på något sätt lyser när det är mörkt men även helt vanliga skyltar. Vad de kommer att ha gemensamt är den rätta retrokänslan.

Just den här bilden Ni ser ovan känns som en liten flört mellan 1950-talet och 1970-talet. Jag får en pirrig och glad känsla i magen när jag tittar på den.

Hur känner Du för bilden?





Kommentarer
Postat av: Christin

Jag får en mysig retrokänsla av den.

Tänker på min barndom på 70-talet när ICA presenterade Icander o MonIca som dom hette om jag minns rätt. Fick klistermärken med det käcka paret :-)

Allt var verkligen inte bättre förr men det fanns så många fina loggor. Tänk alla fina bensinmacksskyltar t ex..

2010-05-20 @ 22:46:16
Postat av: Clinen

Christin: Ja loggor och skyltar var mycket finare förr! Och förr hade man ofta slogans på sina produkter. Det var hållbara saker och det skulle märkas i marknadsföringen också. Lite mer sådant åt folket tack! =)

2010-05-20 @ 23:22:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback