Husmor har varit i farten


Denna söndag har bestått av en massa hushållsbestyr. Ibland är det jobbigt att vara husmor (fniss). Jag måste rekommendera ett medel som varje retrofantast borde äga! Det heter Fulgentin och fungerar till att polera upp nästan allt i hemmet. Själv har jag polerat upp ytan på mina bakelitbestick, mina teaksaker/möbler och jag har även fått en fin yta på min ganska så slitna radio som jag fick av mina föräldrar. (Glömde tyvärr att ta före- och efterbilder)

Just nu doftar det ljuvligt i vårt hem, det kommer från köket. En alldeles underbar doft som gör en varm i hela kroppen. Det är doften av tigerkakan som husmor (det vill säga jag) bakat ikväll.

Formarna var utmärkta att använda och jag blev sugen på att hitta fler. De moderna är inte riktigt lika bra. Smeten har en tendens att fastna men i dessa söta gamla små formar gled tigerkakan ut riktigt vackert.

Se så fint det blev med en liten stjärnformad tigerkaka på UE Geffles assiett Spinett. Riktigt härligt söndagsmys!



Hur har söndagen sett ut hos Dig?






Kommentarer
Postat av: the StarChief

Tigerkaka!!!!!!!!! när skall jag komma?

2010-05-10 @ 22:53:50
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

the StarChief: (Fnissar) Den åts upp ikväll faktiskt. Ganska små bitar jag bakat. Funderar dock på att baka lite mer imorgon och ha med mig på jobb på Onsdag. Kunde vara trevligt att bjuda mina arbetskamrater på kanske?

2010-05-10 @ 23:36:12
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: the StarChief

Arbetskamrater, hmpf

2010-05-11 @ 23:34:22
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

the StarChief: Haha, jag får väl stämma av när vi ska på samma bilträff/cruising och baka för att bjuda herrn på en bit ;)

2010-05-12 @ 07:24:59
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Jari

Hej du! trevlig sida.Visst tycker jag att man får säga Negerboll.dom heter ju så.dom små runda bollarna med coccos på..Är själv Finnländare varför får pinnarna heta finskapinnar annars???det är väl rasisktiskt om något?Mvh Jari

2010-05-21 @ 18:55:04
Postat av: Clinen

Jari: Jag har ställt samma fråga många gånger. För att slippa höra hur fel det är och allt tjat om det så har jag ändå slutat säga Nergerboll bland folk. Jag kan göra det hemma men inte på stan, då säger jag faktiskt chokladboll. Men innerst inne kommer det nog ändå alltid heta Negerboll för min del. Även om det inte socialt acceptabelt idag.

2010-05-22 @ 00:30:48
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback