Får man säga Negerboll?


Eller ska man säga chokladboll? I en kokbok från 1945 står det Negerkyssar men inte Negerbollar, nä där står det Chokladbollar.

Igår fick jag höra att det var "chokladbollens" dag och vad passar väl bättre då än att damma av sina chokladbollskunskaper? Sagt och gjort, sedan ställde jag mig och bakade supergoda chokladbollar. Lite vardagslyx kan man väl få unna sig ibland? Dessutom verkar maken gilla när jag leker husmor och pysslar i köket med lite bakverk. (Åh, ljuva 1950-tals känsla)



Visste Ni att choklad-/negerbollens dag fanns? Blev det någon chokladboll för Er del?






Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Oj nej jag har helt missat chokladbollens dag - men man kan väl fira i efterskott? ;)

2010-05-12 @ 22:02:32
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Clinen

Catrins Garderobstankar: Jag tycker absolut att man kan fira sådant i efterskott! ;)

2010-05-13 @ 08:00:10
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Hade också missat chokladbollens dag - och chokladbollar som är så gott ! Får se till att fira i efterskott så fort som möjligt :-)

2010-05-15 @ 22:39:12

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback