String? Javisst!


Det är något speciellt med saker i string. De är oftast enkla men ändå så detaljrika och härliga på sitt eget lilla vis. Jag har tre olika varianter av ljusstakar i string.

Denna ljusstake hade jag tänkt anväda till jul. Den köptes i Malmö i en liten prylbod (minns tyvärr ej namnet!) för 20 kronor. När jag såg den trodde jag inte att man kunde ha vanliga ljus i den. Jag trodde man skulle ha små julgransljus men när jag kom hem och testade med vanliga ljus blev jag positivt överraskad. Ljusstaken är så fin att den får vara framme under påsk också. I alla fall tills jag hittar en påskljusstake i string.

Denna söta ljusstake är jag osäker på om man kan kalla för string eller inte. Vad säger Ni som vet lite mer än jag? Är det en variant av en stringljusstake eller ska man kalla det för något annat? Snygg är den i alla fall.

Det fanns en skräplåda i en second handbutik där det stod: "Köp en vara i butiken och ta en gratis här." Givetvis fick jag syn på den och började leta efter något fynd. Stringljusstaken fick genast hoppa ner i min påse och följa med hem. Här kommer den få massvis med kärlek och INTE hamna i någon skräplåda!






Kommentarer
Postat av: Libby

Den första ljusstaken är ju fenomenalt snygg. Och verkligen en året runt-ljusstake. Bara att variera färgen på ljusen!

2010-03-28 @ 22:13:09
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback