Underbara läsare!


För någon dag sedan skrev jag om lite saker som fyndats. Jag visade Er bland annat denna bild och har nu fått en hel del information om sakerna.

Libby berättar att degbunken är en av Carl-Arne Bregers skapelser från 1968-1969 för Hammarplast. Den ska finnas i vitt också (den har kanske gjorts i fler färger än så?).

Sedan berättar Elina att den lilla kannan är en del av en citruspress. Det ska alltså sitta en citruspress med sil ovanpå. Jag fick lite bilder att visa Er på Elinas egna citruspress med tillhörande kanna. Behöver jag ens nämna vad jag ska försöka leta reda på i sommar?

Jag vill passa på att tacka mina underbara läsare för att Ni kommer tillbaka och läser men även för all information jag får av Er! Som många av Er vet är jag nybörjare på detta och jag uppskattar verkligen all information jag får. Det är roligt att få lära sig något nytt och det är roligt att se hur kunniga människor det finns där ute när det gäller saker och händelser från 1950-1960-talen. Så än en gån TACK för att Ni hjälper mig under mitt letande.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback