Chez Madame (del 1)


Ett litet studiebesök i Malmö avslutades i ett mysigt litet (då menar jag litet) café. Det är ett café som ligger vid karlskronaplan och heter Chez Madame. Det mesta av inredningen hade den rätta känslan. Tyvärr var utbudet lite för modernt men på det stora hela var det ett fint café med stor potential.

Utanför möts Vi av underbara blommor i annorlunda krukor. Himla käckt!



Vi går in!



Det första man ser när man kliver in genom den typiska 1950-tals dörren
är ett bord med perstorpsplattans virrvarr-mönster.



Och härligt röda stolar i galon(?) med popnitar i mässing. De fanns även i blått.



Den som vill får mer än gärna sitta på en pall istället.
Även dessa finns i både rött och blått.



Slå Dig ner i soffan med en varm kopp och bara njut.



Eller varför inte i någon av fåtöljerna.





Nästa gång ska Vi ta en titt på vad som fanns på väggarna!






Kommentarer
Postat av: The StarChief

Det var ju en riktig coctail av möbler, svårt att välja sittställe.

2010-06-17 @ 22:49:16
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: anna

Vilket mysigt och hemtrevligt litet cafe!

Postat av: Randiga tråden

Härliga bilder.

2010-06-30 @ 10:16:05
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Clinen

Star Chirf: Ja det är inte så lätt alltid. Själv satt jag på en trästol om jag inte missminner mig.



anna & Randiga tråden: Ja det är lite mysigt.

2010-06-30 @ 14:24:55
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Libby

Kul kafé! Gillar den vita pinnstolen bäst!

2010-07-01 @ 11:17:53

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback