Wivex Kondis


I kävlinge finns det ett café som heter Wivex. Jag hade tidigare endast sett skylten utanför cafét och jag trodde inte att det var något speciellt invändigt. Oftast låter man skylten vara kvar men inredningen byts ut. I detta fall var originalinredningen kvar från slutet på 1950-talet/början på 1960-talet.

Det första man lägger märke till förutom skylten är den läckra dörren vid ingången.

Sittplatserna har en läcker grön-blå färg och de ser riktigt bekväma ut. (Tyvärr hade vi inte tid att sätta oss ner och ta en fika denna gång)

På en av väggarna hänger det en läcker spegel med en ram gjord av reklamer.

I taket hänger det en härlig saturnuslampa.

Inredningen får en att glömma tid och rum, det känns som om man flyttats tillbaka i tiden. Det är ett lagom litet och mysigt café att ta en fika i.



Det var lite tomt på hyllorna men de var fina att titta på ändå.



Bakom kassan fanns det en massa roliga och söta burkar.



Skåpen och lådorna var vackra. Jag gillar att det var skjutdörrar med sneda handtag. Sådana skulle jag kunna tänka mig om jag skulle starta ett café.

En reklamskylt för cafét själv. Borde inte den sitta på utsidan eller i skyltfönstret för att bjuda in kunderna?



Medans man väntar på sin tur i kön kan man vila sig lite på denna härliga stol.

Skyltfönstret var härligt dekorerat med gamla burkar och reklamer.







Tyvärr var expiditen ganska otrevlig mot mig när jag kom in och frågade
om cafét och därför får de minuspoäng. Men inredningen var helt klart 5 poäng av 5 möjliga!






Kommentarer
Postat av: anna

Vilket underbart cafe!

Såna där stolar med välvd rygg har vi hemma!

Postat av: The StarChief

Snyggt inlägg C, kan vara bra att vet om man har vägarna förbi.

2010-07-25 @ 17:15:24
URL: http://starchief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback