Vissa älskar det, andra står ut med det!


För ett tag sedan visade jag en bild på ett riktigt gräsligt golv i min svägerskas lägenhet. Nu har vi varit på besök igen och denna gång tog jag lite fler bilder. Denna gång ska Ni få se några detaljer som nästan gör mig grön av avundsjuka! Min svägerska och hennes sambo är personer som inte bryr sig särsklit mycket om 1950-1960-talen. Det är ingen stil eller tid de gillar direkt och det är synd när de har så fina detaljer från tiden.

I köket sitter det en specerihylla under skåpen ovanför vasken. Min svägerska är inte så förtjust i den så den står helt tom, tyvärr. (Hon har en nytillverkad i trä med glasburkar i ett köksskåp istället) Åh, om det ändå satt en sådan i min nya lya! Jag skulle se till att den blev använd och slapp sitta där och se skamsen och tom ut.

Skåpen och lådorna har snygga handtag, kanske lite väl tjocka men de är trots allt original från ca 1962. Lägg märke till att det fattas ett handtag på ett av skåpen. Skruvarna är tydligen väldigt svåra att få tag på idag då de ska vara tillräckligt smala och lagom långa. Hade det varit mitt kök hade jag inte gett mig förrän jag fått tag i rätt skruvar. Hur hade Ni gort?

I sovrummet bytte de ut hänganordningen för att sätta upp nya gardiner och då fick de se en bit av originaltapeten som satt kvar. Jag blev alldeles förälskad i den! Tänk att tapetsera ett rum eller i alla fall en fondvägg med denna läckra tapet. Kan inte LKF ta in dessa tapeter i sitt sortiment igen? Kanske om jag tittar med söta valpliknande ögon och säger snälla så fint jag bara kan?

När jag kommer hem till någon annan och ser saker från tiden kan jag inte låta bli att börja tänka och drömma mig bort. Önska lite lätt att någon uppfinner en tidsmaskin och att jag någon dag ska få äran att åka tillbaka och uppleva allt på rätt tid och plats.





Kommentarer
Postat av: Christin

Jag förstår att du är avundsjuk på dom här fina detaljerna i svägerskans kök !

Jag hade också försökt komplettera handtagen.

Finns det ingen möjlighet att skruva av kryddhyllan till dej ?

2010-07-22 @ 16:28:24
Postat av: Clinen

Christin: Jag tror inte att hyresvärden skulle bli glad om jag plockade ner den hyllan även om jag skulle bli det. (fniss) Får hoppas att jag hittat en egen på loppis en dag istället. =)



Fast ännu en gång blir nog inte hyresvärden glad om jag skruvar upp min :P Jag får ha den ståendes löst i så fall men det går lika bra ändå!

2010-07-22 @ 16:48:08
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback