Okej det är dags att erkänna!


Jag tittar en del på Tradera och budar hem lite saker då och då. Egentligen är det inte alls lika roligt att buda på en bild som det är att känna och titta på sakerna i verkligheten. Det kommer kanske en dag då jag blivit tillräckligt duktig på att hitta loppisar och fyndplatser och slutar buda på tradera men just nu är det en del i mitt letande.

I förra veckan kom det ett paket med mitt senaste traderafynd. En orange snurrburk från Hammarplast, gissningsvis 1960-tal. Där är 5 burkar som rymmer 1 liter var. Jag tror att den kommer vara riktigt snygg i mitt nya kök när vi flyttar.

Perfekt att ha socker, mjöl, havregryn, och annat i. Tyvärr får den stå och samla damm någon månad. Det känns dumt att fylla på den nu när det endast är ca 1 månad kvar tills vi flyttar.



Hur gör Ni? Budar Ni på Tradera eller känns det som "fusk i letandet"?






Kommentarer
Postat av: *Pinglan*

Vilken härlig burk :) Jag budar ofta på tradera, men det går i omgångar. Blir ofta scrapbookingprylar som man kan fynda ordentligt, sedan en del kläder har det också blivit under vägen..

2010-07-27 @ 11:15:34
URL: http://www.lillrompan.wordpress.com
Postat av: therese

Åh det är inte fuskletande eller fusk i letandet alls!

Älskar tradera.

Har dock haft en tid utan att vunnit något som jag verkligen velat ha.

Härlig blogg!! Tack

2010-07-27 @ 16:02:04
URL: http://www.popelleringet.blogspot.com
Postat av: Clinen

therese: Tyvärr är det gnaska ofta man "förlorar". Men det blir desto roligare de gånger man faktiskt lyckas vinna! =)

2010-07-27 @ 19:20:32
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Vilken fin burk ! Så fräsch den ser ut också. Sån har jag aldrig sett.Vist kikar jag på Tradera då och då men har aldrig börjat buda, skulle nog bli fast då :-)

2010-07-27 @ 19:52:39
Postat av: JJ

Det är klart att man köper på Tradera. Vissa saker hade jag aldrig hittat annars. Men nog blir man sur när man blir överbjuden i sista minuten...

2010-07-27 @ 21:15:58
Postat av: Clinen

Christin: Ja den var i riktigt gott skick! Jag är himla nöjd med mitt köp. =) Jag hade inte tänkt börja med Tradera för jag tänkte som du. "Börjar jag kan jag inte sluta". Men en dag unde jag inte låta bli och sen var jag fast.



JJ: Det har du rätt i. Vissa saker har man inte sett i verkligheten.

2010-07-28 @ 11:30:16
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: eva b sundin

Kul att se "min" speceriburk som jag sparat ända sedan -60talet. Den ingår nu i en samling på snart 600 föremål i den oranga färgen. Mest plastsaker men även leksaker LPskivor, böcker, kepsar, m.m ja i stort sett allt.

2010-09-18 @ 18:17:10
Postat av: Clinen

Eva b Sundin: Kul att du hittar lite saker som du själv har på min blogg. =) 600 saker? Helt otroligt ju!

2010-09-20 @ 15:03:09
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Sonia

Hej!



Snubblade in på din blogg av en slump o tittade vidare. Älskar själv plastsaker o hittar jag ngt fint från 50-, 60- eller 70-talet brukar jag försöka fynda det om det går. Min sambo är inte lika förtjust i plast men han börjar se tjusningen o även förstå hur kul det är med loppisar =o) Tradera gör jag i perioder o har fyndat en masa skoj. Kommer fr Malmö o hittade ibland saker på Sopstationen för en billig slant. Sen flyttade jag till Karlskrona o Röda Korset där kan vara en guldgruva! De har ingen koll på vad saker är värda - ibland sätter de underpris på gamla fina 50-tals teak o plastsaker, sedan överpris på IKEA-lampor, haha. Nåja. Tradera ja. Tricket är ofta att buda i slutet, men det fattar inte alltid folk så priset trissas upp en massa långt innan. Men väntar man till de sista minuterna kan man göra riktigt bra kap om man har tur! =o)



Nåja, tittar förbi igen!

2010-12-09 @ 08:32:56
Postat av: Clinen

Sonia: Hej! Varmt välkommen hit. Kul att du tog dig en stund och bläddrade igenom min blogg lite.

2010-12-09 @ 10:03:33
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback