Liten och söt!


Det finns en butik i Lund som jag gärna besöker när jag har vägarna förbi och den är öppen. Där kan man titta och känna på massvis med saker från 1950-1960-tal. Speciellt möbler. 

En dag då jag gick in och tittade hittade jag en söt liten radio som jag blev nyfiken på. När den lyftes upp upptäckte jag att det fanns ett lock på den och under locket satt en liten Lp-spelare för singelskivor. Jag frågade försäljaren om den fungerade och han hade ingen aning då den drevs på 9 volts batteri och han hade inte skaffat några.

Givetvis kunde jag inte låta bli, det blev en snabb tur till affären för att skaffa batteri och vi testade den. 175 kronor ville han ha men då han mest hörde att högtalaren sprakade och den inte hade någon antenn kunde jag få den för en 100 lapp. Han ville inte ge några garantier på en sak som kanske inte fungerade som den skulle. Jag kunde bara inte låta bli, den var ju så söt och en 100 lapp mindre i kassan kunde jag leva med!

Väl hemma öppnade jag baksidan och trixade lite med batteriet sen fungerade den hur bra som helst! Lite tråkigt att den bara får in två kanaler men vi har å andra sidan inte fixat någon riktig antenn utan jag har bara satt dit en provisorisk liten grej. Lp-spelaren är det lite värre med tyvärr. Den går igång och spelar skivorna som den ska men ljudvolymen går inte att ändra. Det verkar inte vara samma högtalare till den som det är till radion.

Jag borde verkligen ta mig tid att gå iväg till en radioreparatör med mina radioapparater och få fixat mina Lp-spelare. Någon som har tips på en bra reparatör som kan sådant i Lund eller Malmö?





Kommentarer
Postat av: anna

Oj! vad den var söt!


Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback