Husmors röda kökspall


I helgen blev det ett besök i Blekinge igen. Libby tipsade om porslinsmuseet i Karlskrona och jag blev sugen på att åka dit och se det. Tyvärr gjorde vi bort oss totalt! När vi kom fram till mina föräldrar insåg vi att museet endast hade öppet under vardagar och inte helger. Det blev ett besök på Antikgården i Rödeby, som Libby skrev om, istället och det är jag glad för. Det visade sig att det inte bara var en antikgård. Precis bredvid fanns det en stor loppis också.

Äntligen fick jag tag i en röd kökspall som jag länge velat ha. Såhär såg den ut när vi kom hem.

Den var full med vit färg och massvis med smuts. Min man rynkade på näsan när jag såg den och sa att jag skulle köpa den. Undrar varför?



Se så skinande ren och fin den blev!

 



Det blev lite annat också men det får Ni se någon annan gång.






Kommentarer
Postat av: Christin

Dom är så fina ! Min mor har en röd och vi har fått ta över en grön av släktingar.

2010-07-28 @ 19:56:51
Postat av: Libby

Varje husmor bör äga en sådan pall. Snyggt jobbat med "renoveringen" av den!

2010-07-29 @ 16:26:41
Postat av: Clinen

Libby: Visst borde de!? Tack, lite synd att några plastknopparna är spruckna bara. Men har man tur hittar man kanske några på en loppis någonstans ;)

2010-07-29 @ 18:54:16
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Libby

Ja, eller i en välsorterad järnaffär? Ring den i Hökarängen (se gammalt inlägg hos mig), de skulle kunna ha.

2010-07-30 @ 09:27:13
Postat av: Elina

Nu måste du berätta HUR och med VAD du rengjorde den :) ?

2010-08-10 @ 14:29:46
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: anna

Oh, nu blev jag inspirerad att rengöra min fina, röda pall också.

2010-08-11 @ 11:51:40
URL: http://blogg.filipsdotter.se
Postat av: Clinen

anna: Kul att kunna inspirera någon. =)

2010-08-11 @ 14:40:25
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Tony

Oj vad fin den blev... jag blev tvungen att svetsa min så jag blir tvunget att hitta nytt "inlägg" nu... men golvplopparna är 19mm och finns att köpa, 8st för 2 euro lite här och var.

2011-10-12 @ 18:11:34

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback