Chokladmuseet i Malmö.


Det har blivit många utflykter under semestern och ett av våra utflyktsmål var chokladmuseet i Malmö. Jag måste erkänna att jag hade förväntat mig mer. Museet består av ungefär 8 montrar med burkar och askar från olika tider på Mazetti och några detaljer här och var. Jag trodde att man skulle få gå omkring i en fabrik och titta på gamla maskiner och liknande också. Ni som bor en bit från Malmö behöver inte resa hit för att besöka detta museum, det är det inte värt. Men Ni som bor i närheten kan ju titta in. Det är fri entré och lite roligt är det trots allt att få se de gamla askarna och burkarna.

För Er som inte kan eller vill ta sig till museet tänkte jag bjuda på lite bilder. Denna gång låter jag bilderna få tala för sig själva. Vi börjar med några bilder över lokalen.



Här är några av montrarna som visar de olika askarna och burkarna.

Lite utställningsdetaljer som fanns i rummet. Några chokladformar som användes förr. En del av dem var även till salu.

Man kunde tydligen samla på bilder i någon av godispaketen. Vilket godis det kom med fick vi tyvärr aldrig reda på.

De hade en och annan söt liten reklamskylt men det var denna som fångade mitt intresse. Den är färgglad och söt!

Det är inte bara ett museum, de säljer choklad också. Personligen tycker jag att "finare choklad" är ganska dyrt och vanlig marabou från affären smakar precis lika bra men någon gång ibland kan man kanske unna sig en bit eller två. Varför inte köpa en chokladklubba?

Vi bestämde oss för att dela på en glassdrink. Om Ni är i närheten kan jag rekommendera denna drink. Den var supergod!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback