Den är inte bara snygg...


...den fyller en fuktion också!

Denna ursöta kastrull/gryta hittades på Erikshjälpen. Tråkigt att den är lite kantstött vid kanten på locket men vad gör väl det egentligen? Det är trots allt en väldigt gammal kastrull. Om det var något prisfynd vet jag inte då jag gav 55 kronor för den. (Är det dyrt eller är det ett fynd?) Kastrullen kommer ifrån någon av kockums kollektioner (vilken kollektion det är har jag inte lyckats ta reda på. Du kanske vet vilken kollektion och årtal det är?).

Väldigt enkel men fin på ett vardagligt sätt. Jag blir i alla fall glad när jag tar fram och använder den.






Kommentarer
Postat av: Tina Björk

Hej :-)

Vilken underbar blogg du har! Sökte på lökhållare sedan min gick sönder för ett tag sedan har jag sökt i alla affärer som jag kommer förbi, men dt verkar som de inte existerar längre. Var nu i tyskland o sökte även där, men icke. Nu fick jag min mors, hon använder den aldrig säger hon... ojag som har svårt att klara mig utan min. När jag nu googla så fick jag upp som enda träff din underbara sida! Vilken nostalgi trip! jag är född -67 men minns de flesta föremålen på dina upplagda bilder. Ska nog hem o botanisera mer i min mors skåp o lådor.

Mvh

Tina Björk

2010-09-11 @ 20:04:36
Postat av: Clinen

Tina Björk: Tack för den fina kommentaren! Du är varmt välkommen tillbaka. Själv använder jag inte min lökhållare då jag inte fick riktigt rätt på hur man skulle skära samtidigt som den höll fast löken. Men det får hänga med ändå för att det är en rolig grej! =)

2010-09-11 @ 20:23:43
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback