Det är inte alltid tråkigt...


                                       ...att se disken på diskbänken.

För någon vecka sedan gick jag ut i köket och fick syn på disken men denna gång reagerade jag inte som jag brukar göra. Vanligtvis suckar jag lite och tänker "fy så tråkigt, jag är inte ett dugg sugen på att ta hand om disken". Denna gång log jag istället och tänkte "åh, vad vackert det ser ut med de läckra färgerna och mösterna på tallrikarna".

De gäller att se skönheten i de mest tråkiga vardagssysslorna. Det kan göra stor skillnad i tillvaron! I detta fall blev det mycket enklare att ta hand om disken när den var så vacker.





Kommentarer
Postat av: Christin

Ja men med så snygga tallrikar förstår jag att det känns toppen att diska !

Har du enbart gammalt porslin och husgeråd ?

2010-08-22 @ 11:03:28
Postat av: Clinen

Christin: Nej långt ifrån. Jag har bara börjat mitt samlande men sakta håller jag på att byta ut mina tallrikar och glas från IKEA till retro. =)



Jag kommer formodligen inte göra mig av med IKEA-sakerna men stoppa undan dem på vinden tills jag har använding för dem igen.



Hur ser det ut hos dig? Blir det en massa retrosamlande eller du gillar bara att se det hos andra?

2010-08-22 @ 16:09:13
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Jag har en hel del udda skålar o fat och även några tallrikar, ganska många olika glasassietter och ganska mycket glas fast då mest likör- och saftglas(lättast att hitta) ett och annat salladsbestick och lite annat gammalt men mest blir det tyvärr vanliga vita tallrikar o ordinära glas som dukas fram när orken tryter. I hemmet i övrigt finns en massa loppisinredning bl a i form av vaser, tavlor, plåtburkar,småmöbler, stringkorgar och lite keramik mm. En salig blandning men mest runt 50-60-70-talet

2010-08-23 @ 16:27:03
Postat av: Clinen

Christin: Kul! =) Du har inte funderat på att skaffa en egen blogg och lägga upp lite läckra bilder? =)

2010-08-23 @ 16:38:28
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Njaae.. Tror, eller vet ju, att ni är många som klarar det bättre :-)

2010-08-23 @ 19:28:28

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback