Tick tack, tick tack...


...hörs det nu för tiden hemma hos oss. Denna ljuvliga klocka har nämligen fått bosätta sig i hallen på min teakhylla.

Paret som sålde klockan för 60 kronor till mig berättade att den är från 1950-talet. De hade själv ägt den sedan dess och den hade varit en trogen vän. Man får själv vrida upp den för att urverket ska fungera. Personligen älskar jag klockan men jag är lite besviken över att den saktar ner tiden och visar 10 minuter för lite.



Även om den inte alltid visar rätt tid så den får bo kvar i hallen och vara vacker!

Håller Ni inte med?
Har Du någon klocka från 1950? Visa den gärna!






Kommentarer
Postat av: the StarChief

Snygg klocka, skulle behöva en sån för att komma upp på morgonen.

2010-04-22 @ 22:13:36
URL: http://starchief.blogg.se.se
Postat av: Clinen

The StarChief: Hade man bara kunnat lita på klockan hade det nog varit en bra väckarklocka men då den går för sakta hela tiden hade man nog alltid varit sen. Haha, det hade kanske inte varit så bra.

2010-04-23 @ 14:25:40
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Clinen

The StarChief: P.s det blir fel på din blogglänk varje gång du lägger in den. Du får nog se över om du skriver rätt adress.

2010-04-23 @ 19:47:16
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback