Lendelundens antik (Del 1)


Jag får börja med att be om ursäkt över den låga uppdateringen i bloggen. Det är nämligen så att jag fick opererat bort en sak jag hade mellan skuldran och armhålan. Jag har därför inte riktigt kunnat använda armen men nu är det på bättringsvägen och hög tid för ett nytt inlägg!


I Söndags tog vi en liten tur med grannens bil. (Vi har en mycket snäll och generös granne!) Egentligen skulle vi bara handla hem sådant som man behöver i ett hushåll (mat med mera) men vi fick syn på en skylt som hänvisade till en antikhandel och jag blev sugen på att titta in.

Såhär såg ladan ut där antikhandeln låg.


 

Vi började med att gå in i den öppna delen.

Det första jag fick syn på var givetvis denna lilla korg.



Det fanns en trappa prydd med gamla burkar och keffekannor.
(Ber om ursäkt över de suddiga bilderna!)



Lite längre in kunde man se en byrå och lite småsaker här och var.



Vi fick även syn på en hel del gamla tallrikar.



När vi var på väg ut ur ladan igen fick jag syn på en läcker ask.
Undrar vad som legat i den en gång i tiden. Kan det vara ett sett
med bh och matchande trosa eller var det kanske en korsett?

Idag ligger det ett par svarta strumpbyxor i den.



Hur som helst var det en underbar ask i ganska fint skick
och jag ångrar faktiskt att jag inte köpte den.

Vi gick in i den andra delen också men detta får ni veta mer om i ett annat inlägg.






Kommentarer
Postat av: anna

Vilken härlig antikhandel!

Hoppas att armen snabbt blir bättre!

Postat av: the StarChief

Det ser ju att vara ett kul ställe, du skulle köpt låtan om inte till dig själv så till mig hehe då jag har fått tag på lite gamla underkläder och denna låda had ju passat som en smäck att ha dom i.

Ser fram emot vad du handlade.

2010-04-22 @ 22:15:48
URL: http://starchief.blogg.se.se
Postat av: the StarChief

PS hoppas det inte var någe alvarligt hos doc.

2010-04-22 @ 22:17:10
URL: http://starchief.blogg.se.se
Postat av: Clinen

The StarChief: Jag fick ta bort en liten knuta som bildats när jag tog ett vaccin 2002.



Ja man hade säkert kunnat hitta några underkläder från tiden om man bara letat lite. Som jag skrev i inlägget ångrar jag att jag inte tog lådan!

2010-04-23 @ 14:27:31
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback