Jag får rysningar...


...och det är inte av välbehag! Allt var faktiskt inte bättre under 1950-1960-talet. Vissa saker var rent av hemska, enligt min åsikt i alla fall.

Vad sägs om denna plastmatta eller rättare sagt detta golv från 1962? Detta golv finns i de båda sovrummen hos min svägerska. Det är en lägenhet som gjordes i ordning under början 1960-talet och golvet lade de in 1962.

Hade detta golv varit i en annan färg hade det kunnat vara riktigt snyggt. Tänk er detta golv i någon ljsare grå, cremefärgad gul eller någon annan form av ljus melerad färg.


Har Ni några bilder på fula inredningsdetaljer från 1950-1960-talet?
(Visa dem gärna på Er blogg så länkar jag till Er i detta inlägg)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Det skulle ha varit snyggt :) Är snyggt med när man målar rutor på trägolv :) tack för din kommentar med :)

mvh sandra

2010-04-19 @ 21:55:07
URL: http://sbergmark.blogspot.com
Postat av: Libby

Golvet lades säkert på hösten 1962. Perioden 1955-62 var den bästa, men framåt vintern 1962 började det spåra ur. :-)

2010-04-21 @ 01:34:06
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Clinen

Libby: Haha, ja det kan du nog ha rätt i. I alla fall om man tittar på detta superhemska golv!

2010-04-21 @ 18:40:58
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: janne

Klinkerimitationen på bilden har jag lagt många gånger. Tillverkaren var antingen Tarkett eller Forshaga och fanns i många härligt murriga färger. Underbart att få återse gamla golv men det var inte alltid bättre förr...

2011-11-09 @ 19:55:38

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback