Bakluckeloppis (del 2)


Som jag sa tidigare fanns det mycket att vila ögonen på och en hel del som fick fingrarna att klia men man kan ju inte köpa allt (tyvärr!). Detta är vad som fick följa med hem denna gång.

Två stycken fat från Jie Gantofta, det ena aningen större än det andra. Riktigt snygga med den svarta kanten mot den solgula glasyren.

Såhär ser stämpeln ut under. (På det andra fatet är siffran /1 utbytt mot en /2:a)

Några söta stjärnformade kakformar att baka sockerkaka eller något annat gott i.



Nilsjohans stektermometer från en serie som kallas Carmen.



Salt och pepparkar i Teak.

Tre kökshanddukar med initialen P på. (P betyder ingenting för mig personligen men de flesta äldre kökshanddukar är broderade med en eller två initialer)

En "popcornhållare" i plast som jag funderade på att ge min mamma men jag tycker att den är rätt fräck så den får stanna här och matcha "popcornhållarna" mamma gav mig för ett litet tag sedan. (Är det någon som har ett bättre namn på "burkarna" än "popcornhållar"??)


Sist men absolut inte minst hittade jag ett par supersnygga lampor i teak som ska få äran att sitta på väggen över sängen. På köpet fick jag två par lampskärmar.


  

Om det är någon av mina läsare som har information angående något av mina fynd får Ni mer än gärna upplysa mig!  





Kommentarer
Postat av: The StarChief

Det var ju fina prylar C, gillar faten i gult.

Jag är svag för den gula nyansen.



2010-04-14 @ 12:23:12
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: anna

Helt otroligt vad du hittar mycket fint!

Postat av: Sara

Alltså. Det är sådant här jag ska önska mig, nu när det bara är några år kvar tills jag flyttar hemifrån. Verkligen fint.

2010-04-14 @ 20:15:58
URL: http://thelittlestoryteller.blogg.se/
Postat av: Christin

Fina fynd !

Gillar särskilt dom gula faten. Har ett likadant fast i grönt då med mörkare nyans i "handtagen".

2010-04-15 @ 10:27:06
Postat av: Christin

Ja, lampetterna var ju riktigt snygga dom med tänkte jag ju skriva men glömde i förra inlägget :-)



Salt-o pepparströare i teak som dina och även nån bricka o skål har jag men än så länge inga större grejer.

Möbler i teak är ju så snyggt men skåp o byråar är ofta ganska små och rymmer inte lika mycket som våra nuvarande möbler.

Ett litet problem om man gillar att fynda grejer :-)

2010-04-15 @ 10:32:19
Postat av: Clinen

Christin: Jag har faktiskt inte tänkt på om de är så mycket mindre i lådor och skåp. Vi har å andra sidan inte så värst mycket möbler med skåp och lådor föutom i vår pysselhörna (Där vi har vars en sekretär och en bokhylla med skåp i).



1950-tals möbler kan jag tyvärr inte handla förrän vi lyckts få ett hus. Vi har ont plats i vår 2:a nu. Ska det komma in en möbel måste en annan flytta ut och det går inte min man riktigt med på. Hehe

2010-04-15 @ 13:12:13

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback