Galen i glas!


Jag samlar på mig alldeles för mycket glas egentligen. Hemma hos oss finns det ölglas, snapsglas, glögglas, vinglas, vardagsglas i fyra olika storlekar, skålar i många olika storlekar av glas, jag skulle kunna hålla på länge till men jag tror ni förstår poängen. Jag älskar glas och kan inte få nog av det! Glasen behöver inte vara av något speciellt märke, de ska vara fina och kännas speciella för mig. Märkesglas är dessutom något som de flesta är ute efter och om ingen tar hand om de glas som inte är märkta åker de på soptippen och det vore väl ändå synd?

Som jag skrev tidigare fyndade jag inte bara juldukar och julgardiner. Det blev även fler snapsglas i läckra färger till baren.



Sju vardagsglas i större modell som av de glasen jag skrivit om här.

Detta päronglas väcker många frågor hos mig. Vad är detta? Hur använder man det och till vad?


Okej, glas var inte det enda som fick följa med hem. En kryddhylla för 20 kronor ska få sitta ovanför barskåpet. Jag hade tänkt ha några läckra glas på den istället för kryddor.

 



Tre böcker som jag köpte för att jag gillade omslagen.



En påskduk, kändes lite konstigt att köpa den nu när vinterkylan kommit men den var så söt att jag inte kunde låta bli.



Sist men inte minst fick Jim Reeves följa med hem också. Eller jag menar, en av han skivor fick följa med hem, inte personen.






Kommentarer
Postat av: Christin

Jag förstår att du samlar på dej glas. Man får ofta jättefina för en billig peng.Jag har massor med olika småglas typ till likör så jag har börjat bromsa där efterom jag ej har plats til fler.

Lockasken, är den till godis eller smycken kanske ?

Jag har en likadan liten påskduk som den du köpte.Man får passa på, oavsett säsong. Har köpt en hel del juldukar under sommarsemestrarnas loppisrundor :-)

2010-10-22 @ 09:58:03
Postat av: Anna

Fina glas! Vi har också väldigt många olika glas men det är ju skoj att variera :) Dina nya dricksglas liknar våra som vi köpte här: http://ljuva50tal.blogspot.com/2010/08/loppislycka.html

Glaspäronet kanske man kan förvara ett päron i ;)

2010-10-22 @ 10:25:21
URL: http://www.ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: The StarChief

Nu har du snart fått tag i några glas till din punch, men om du inte vill öppna din flaska så får du komma hit så kan jag bjude er på min.

Snygga böcker.

2010-10-22 @ 22:32:10
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Retrolux

Tror att jag såg sånna glas på röda korset här i stan. De små färgade. De är otroligt söta!



Ha-begär, men jag höll mig från att köpa. Jag har redan 100-tals glas. Men behov och vilja är helt olika saker.

2010-10-22 @ 23:11:48
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Clinen

Cristin: Päronet är ganska litet. Det är 11 cm högt och den bredaste delen inne i päronet är ca 5,5 cm. Svårt att veta vad man ska ha det till mer än prydnad då.



Anna: Jo men visst är det samma glas! De är så goda att dricka ur. =) Samlar väldigt mycket på Vereco France olika glasskålar och dricksglas.



StarChief: Jag har lärt mig att punch ska drickas varmt och att det ska göras i små glas med ett litet öra att hålla i. Jag har sett sådana glas som jag velat ha men priserna har inte varit på min sida så jag får leta vidare!



Retrolux: Jag borde också låta bli glas. Vi har stuvat undan alla våra moderna glas från IKEA. Jag tycker bättre om de äldre glasen. Mycket godare och snyggare att dricka ur! ;)

2010-10-23 @ 10:27:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Lybtar

Glas är verkligen kul att köpa, det finns så många som ligger i så bra prisklass. Vi har också massa glas, glas som vi inte ens vet vad ursprungstanken var att man skulle dricka ur.

2010-10-23 @ 10:49:17
URL: http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback