Två dagar med loppistur på Erikshjälpen!


Det var inte bara i Tisdags loppisturen var på min sida. Det blev en hel del fynd på Onsdagens besök hos Erikshjälpen också.

Vi börjar med tisdagens fynd. Tapeten och mina planer för den har jag redan visat Er.

Två stycken handdukar i blått och rosa. Dessa handdukar var totalt onödiga men jag kunde inte låta bli. De är så söta och 6 kronor styck var de värda!

En söt vas som fik mig att tänka på mexico av någon anledning. Jag har aldrig varit där men när man ser bilder eller filmer därifrån påminner de om utseendet på denna vas. (Minns tyvärr ej priset nu, tror det var 20 kronor)

Stämpeln säger mig att vasen kommer från västtyskland och har nummer 4213 men inte så mycket mer. Någon som vet mer om vasen?

Dessa små söta ljusstakar fick jag syn på precis innan jag kom fram till kassan. Givetvis kunde jag inte låta dem stå där. De fick åka ner i kundkorgen och med ett leende på läpparna gav 8 kronor styck för dem. (Efter en försiktig rengöring av husmor blev de riktigt fina!)

De sista fynden från tisdagen var några kökssaker (ovanligt va?). En glasskopa som verkar komma från USA och 3 flasklock från Hammarplast.

Vad hade Onsdagens tur att bjuda på då? Ganska mycket faktiskt!

Det blev 4 glasskålar för 35 kronor, ett durkslag från tupperware för 10 kronor, ett litersmått för 20 kronor, en ljusstake för 10 kronor, en ljussläckare för 10 kronor och en skärmaskin för 25 kronor.

Den lilla katten påminner mig om en större katt som jag sett i någons blogg. Kan det vara så att det är den katten som fått ungar?

Lite ironiskt att använda en tupp för att släcka ljuset som ska sitta på den lilla katten. Ljussläckaren kommer i alla fall från Käck & Hedbys handsmide i Leksand.

Skärmaskinen är tydligen en importerad Brutus Junior ifrån Tyskland men det gör inget för den var väldigt fin ändå.

 






Kommentarer
Postat av: Libby

Det var nog här du såg dem:

http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/december/1950-talskatten-hade-mer-klos.html

Fina loppisrundor!

2010-07-23 @ 15:31:45
Postat av: Christin

Fina fynd igen. Gillar nog ljusstakarna bäst...och vasen...och katten...Tror Libby har visat liknande på Femtiotalsjakten.

2010-07-23 @ 17:31:46

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback