Retro all the way!


Jag är verkligen superlycklig! Igår åkte jag in en sväng till stan för att titta lite på Erikshjälpen. Det är inte ofta jag gör det längre eftersom fynden inte brukar vara många och ibland är där inga alls men igår kände jag för att titta in. Hade jag inte gjort det så hade jag kanske missat denna skönhet!


(Tapeten är snäppet ljusare i verkligheten, svårt att få exakta ljusförhållanden på bild)

Det är en 118 cm lång bit av en gammal tapet. Tyvärr är den lite sönderriven i slutet men det gör inget. Jag ska använda denna tapetbit till att göra tre stycken canvastavlor att hänga på väggen i vårt nya vardagsrum.

Vi ska nämligen flytta den 1 September, då ska vi få en lägenhet med tre rum istället för två och detta innebär att jag får mer plats till 1950-tals möbler. Dessutom kommer vi ha en mycket större uteplats än vad vi har nu och det innebär att jag äntligen kan börja titta efter utemöbler från tiden!

Tanken är att vi ska dela av vardagsrummet på något vis och då kommer jag få inreda halva rummet i 1950-tals stil. Jag kunde inte vara lyckligare just nu, både med flytt och denna läckra tapet!





Kommentarer
Postat av: Christin

Grattis till nya större lägenheten och fina tapetfyndet !

2010-07-22 @ 16:25:56
Postat av: Libby

Grattis! Tre rum att inreda med 50-tal och annat gammalt. Underbart! Och vilket tapetfynd!

2010-07-23 @ 15:33:52

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback