Mitt bästa köp!


För tillfället är detta mitt absolut bästa köp! En hel servis (om man bortser från att kaffekannan saknas *morr*) på 20 koppar, 22 fat och 26 underfat till kopparna. Vem som designat den och vilket årtal det är kan jag verkligen inte hitta någonstans men under står det i alla fall UE Uppsala Ekeby Krlaskrona. När jag såg den var jag bara tvungen att ha den. 750 kr ville säljaren ha och jag gav 700 kr.

UPPDATERING: Jag lyckades hitta kaffekannan och den kan Ni se i detta inlägg.

Här har ni teskedarna i bakelit som jag pratade om igår!

Visst passar de underbart ihop med servisen? Nu ska jag bara lyckas hitta 15 likadana.

Supernöjd känner jag mig och teskedarna blev faktiskt pricken öve i:et. Detta är sann lycka!





Kommentarer
Postat av: Ebba

Fin blogg, hittade hit från femtiotalsjakten. Alltid kul att göra fynd med fina saker! Tänkte bara säga att såna där lök-hållare säljs fortfarande, helt nya :) Vi har aldrig använt såna i min familj, men det är många som inte kan leva utan dem. mvh / Ebba

2010-02-16 @ 17:16:24
URL: http://toccata.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback