Säg Hej till Göte



När jag och min lillebror var små blev vi presenterade för Göte av vår älskade morbror. Göte bodde i ett rött litet hus som vår morbror hade gjort av balsaträ. Man kunde lyfta av taket och leka med Göte inne i huset. Tyvärr finns inte huset kvar längre. Det gick sönder någon gång när vi var små.

På kvällarna brukade vår morbror busa med oss och ställa Göte på olika ställe och sen sa han att Göte levde på riktigt men att man inte kunde se det för han vaknade bara på nätterna när alla barn låg och sov.

Göte bor i min fina bokhylla just nu. Jag hittade honom på vinden när vi skulle leta efter ett spel bland alla våra kartonger där uppe. Inte ska stackarn behöva ligge där uppe i en kartong alldeles ensam och bortglömd!





Kommentarer
Postat av: Khina

Hej där! Vilken gullig historia... Klart att Göte ska komma ut ur "skrubben"

2011-03-16 @ 22:33:34
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: malin/livingroom

Hej! Har du koll på Mon Amie? Behöver hjälp!

Mvh Malin

Postat av: Khina

Tänkte på dig och din dröm när jag såg en annons på Blocket. Komplett cafe inredning från 1953. Jag har själv varit där och det är jätesnyggt. Snyggare än bilderna på Blocket.

Sök 1953 på Västerbotten så hittar du annonsen.

Så för 150 000:- blir din dröm sann!!!

2011-03-20 @ 22:26:41
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Clinen

Khina: Hade inte varit fel! =) Men drömmen får nog vänta ett tag till.



Malin: Tyvärr inte mitt område.

2011-03-21 @ 12:37:48
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback