Mellandagsrea


Jag satt och funderar på om man skulle börja fira jul några dagar senare än just på julafton. Jag menar det blir ju så otroligt mycket billigare om man köper alla julklappar på mellandagsrean istället. Går man dessutom in på en second handbutik blir det superbilligt! Nåja, det är ju något visst med just julafton, Kalle Anka och allt vad det innebär. Men det blev en tur i stan mellan jul och nyår i alla fall och då hittade jag lite julsaker som får vara med till nästa jul.

Erikshjälpen hade halva priset på alla julsaker så jag passade på att titta lite extra. Det fanns inte så värst mycket kvar men jag blev ändå nöjd mina små fynd. Små röda hjärtan och kottar i halm att hänga i granen. En liten minibock och ett litet får. Ett nytt brickband med söta tomtar och katter. Det blev en somrig gardin och lite vita små spetsdukar också. Jag älskar små vita spetsdukar. Det ser så ombonat och hemtrevligt ut när vasen har en liten duk att stå på.






Kommentarer
Postat av: *Pinglan*

Du som gillar loppis, en gång i månaden är det loppis i Höganäs Blå hallen där människor får hyra bord och sälja sina saker. det går att göra många fynd där :) Det första är i morgon mellan 9-12.

2011-01-07 @ 13:27:34
URL: http://www.lillrompan.wordpress.com
Postat av: Sarah

Smart! Jag ska också försöka med att julfynda nu. Min finaste julbonad köpte jag faktiskt i sommras för en tia :)

2011-01-08 @ 16:08:30
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: Clinen

Pinglan: Det är tyvärr lite långt för mig att åka. Annars låter det trevligt!



Sarah: Det är bra när folk vill bli av med julsaker på sommaren för då kan man ofta fynda det billigt. Sådant kostar alltid mer ju närmre jul det är.

2011-01-09 @ 18:41:45
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback