Kvinnans rätta plats!?


Ett (numera) skämt som används flitigt av många är att kvinnans rätta plats är vid spisen. Hon ska gärna kunna laga mat samtidigt som hon föder barn, diskar och städar. Vissa dagar är det ett roligt skämt och andra dagar vill man bara be personen som drar skämtet att komma in i 2010-talet. Tänk att många hade den synen på kvinnan förr, det måste ju ändå betyda att männen tyckte att en kvinna hade enorma krafter. Jag tänker i alla fall välja att se det så!

Jag vill kanske inte spendera varje minut vid spisen men jag måste erkänna att jag är rätt nöjd med mitt kök och går mer än gärna in där och spenderar lite tid. Nu är jag dessutom extra nöjd eftersom min älskade specerihylla äntligen har kommit på plats. Den har fått äran att sitta vid köksbordet där alla kan se den. (Ignorera julgardinerna! Det måste inhandlas nya fräscha köksgardiner, eller nya för mig men gamla för någon annan kanske)


Åh, jag tror att jag är förälskad i min specerihylla. Den är så vacker och sakerna ovanpå är alldeles underbara de också!






Kommentarer
Postat av: Khina

Du är inte ensam om att bli förälskad i din specerihylla!! Den är så charmig...

2011-01-26 @ 23:41:30
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Randiga Tråden

"Hon ska helst stå på ett ben också" hur nu det ska gå till. Söt specerihylla.

2011-01-27 @ 06:48:27
URL: http://randigatraden.blogspot.com
Postat av: Clinen

Khina: Tack! Roligt att det finns fler som ser den som jag gör =)



Randiga Tråden: Hahaha! Den var bra den. Det har jag inte hört innan. Jag brukar höra "En kvinna ska stå naken vid spisen och föda barn".

2011-01-27 @ 10:37:45
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Jupp den skitsnygg.

2011-01-27 @ 23:06:11
URL: http://starchief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback