Fick ett plötsligt habegär!


En dag satt jag här vid datorn och hade tråkigt. Då började jag fundera på om det inte fanns några roliga retrosidor att titta på. Jag googlade på ordet retro och då hittade jag en dator som jag skulle kunna tänka mig. Tyvärr är detta ett eget projekt som en kille vid namn Thomas Thomassen har gjort till en utbildning han gick (om jag uppfattade saken rätt).


Datorn ser ut att höra hemma i USA under 1960-talet. Jag gillar saker från USA som gjordes under 1950-1960-talen. Deras former och färger är underbara! Datorn är fullt fungerande men den är tydligen inte så snabb som jag skulle önska. Den hade i alla fall varit finare att titta på än den svarta stora lådan jag har idag. Denna dator borde produceras i alla länder och den borde även utrustas med mer minne så att man kan använda den ordentligt. Mer retrodesign åt folket!





Kommentarer
Postat av: Khina

Gu´så läckert!!!! Hoppas att "de stora datortillverkarna" ser detta och låter sig inspireras.

2011-01-24 @ 19:56:44
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Clinen

Khina: Ja det får vi hoppas! Tyvärr kommer de säkerligen ta bra betalt för den om de skulle börja tillverka den =/

2011-01-24 @ 20:18:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Riiiiiktigt Grym!

2011-01-25 @ 21:27:45
URL: http://starchief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback