En usel husmor!


Det är lika bra att vara ärlig och säga det rakt ut. Jag är en usel husmor! Eller jag kanske ska säga att jag aldrig kommer till att bli en äkta husmor. Jag har aldrig kunnat och kommer förmodligen aldrig att kunna ta hand om blommor i mitt hem. För det första kan vi inte ha blommor inomhus eftersom katterna mer än gärna tuggar i sig dem och för det andra lyckas jag antingen glömma bort att vattna dem tills de torkar ut eller dränka dem för att jag vattnar för ofta.

Såhär illa ser min pelargon ut. Det var en vit pergon med lite lila färg i mitten av blommorna. Den var otroligt vacker men efterhand som bladen vissnade och jag plockade bort de vissna bladen började stjälken på blomman att torka ut och till slut blev det såhär illa. Kan inte någon ge mig lite magiskt gröna fingrar så att jag kan ta hand om inomhusväxter? Det ser ju så förfärligt tråkigt ut i mina fönster utan någon som helst grönska! 

Ps. För er som undrar vad som händer med Clinensljuvafemtiotal kan jag säga att det hände mycket personligt i mitt liv just nu som gör att bloggen får komma i efterhand. Tyvärr innebär detta att det inte kommer bli uppdaterat på samma sätt som innan utan det kommer lite inlägg då och då istället. Vill ni inte missa några av mina inlägg kan ni lägga till bloggen på Bloglovin, då blir ni informerade om alla inlägg jag lägger upp på bloggen.





Kommentarer
Postat av: Fröken Pralin

Ha ha, ja du Clinen, jag kan bara hålla med dig. Önskar att jag hade lika gröna fingrar som min mamma. Jag kan berätta att jag också hade pelagoner som på något vis lyckades överleva hösten utomhus. Jag hade glömt bort dem men när jag hittade dem så var det en massa vissna blad men mitt i allt växte en ståtlig vit liten blomma. Jag tog in dem och ställde den på en hylla i pannrummet, för att de skulle tina lite och sen...ja sen glömde jag bort dem igen. Hittade dem senare och de levde fortfarande men de är förstås inte så vackra som de en gång var. Nu står de i ett annat hus, framme så jag ser dem men nja, de får nog inte den omtanke de förtjänar. Jag har inte så mycket blommor men orkideér är bra. De behöver inte så mycket vatten och sen har jag några växter med ganska hårda blad och de verkar överleva allt! Jag hoppas och tror att vi också med tiden får gröna fingrar, kanske när vi får lite mer tid att röra oss med :).



Hoppas att det inte hänt något tråkigt i ditt liv utan att dina personliga orsaker handlar om något annat. Hjärtliga hälsningar!

2011-01-18 @ 13:04:21
Postat av: Sarah

Nej men Clinen då, pelargoner ska se ut sådär på vintern! Ställ den gärna lite svalt och vattna sparsamt. I vår kommer den blomstra!



KRAM

2011-01-18 @ 14:51:27
URL: http://www.mrslucky.blogspot.com
Postat av: Anna

Klipp ner den helt och se till att den inte torkar ut. Det kommer att skjuta nya fina skott ur den då :) Jag tog in alla mina pelargoner som varit ute under sommaren men de bara vissnade och vissa hade löss. Då klippte jag ner dem helt och nu skjuter de så fint :)

Hoppas allt är bra med dig och att du snart är tillbaka på blogg-banan igen!

2011-01-18 @ 15:54:52
URL: http://www.ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: Christin

Kanske du ska köpa retroväxter typ svärmorstunga och liknande som tål litegrann. Kolla bara först så dom ej är farliga för katten.

Lycka till med blommor och förstås det som händer i ditt liv i övrigt.Kom med nya inlägg när du kan.

2011-01-18 @ 21:29:41
Postat av: Moster Mjölgumpa

Några gröna fingrar har jag inte att dela med mig av. Här avlider också blommor med jämna mellanrum. Trots det har jag kvar en porslinsblomma och en fredskalla som jag fick när jag fyllde nitton, nu är jag fyrtiotre. Jag kan inte riktigt fatta det själv.

Jag håller allt koll på dina inlägg, glesare än mellan mina blir det nog inte;)

2011-01-18 @ 22:02:30
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Clinen

ALLA: Tack för era värmande kommentarer och tips! Jag har nu klippt ner blomman och vattnat den. Stjälkarna fick sig en dusch med blomstersprutan också så nu hoppas jag att den ska blomma i vår och sommar!

2011-01-19 @ 12:30:56
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback