Tur att jag inte köpte den!


Miriam gjorde lite reklam för Minnenas Journal för några dagar sedan och jag blev sugen på att köpa det senaste numret. Som tur är glömde jag bort det och köpte aldrig någon tidning. Igår låg där en åt mig i brevlådan. Tusen tack för den trevliga överraskningen LRF Media!

I detta nummer kan vi läsa en något äldre artikel om en av våra bloggvänner, Miriam som har bloggen Kafferepet. Vi får vara med och gratulera Sickan som fyller hela 95 år! Det bjuds på härliga bilder från förr av läsare som vill dela med sig och mycket annat.

Jag måster erkänna att jag är lite dålig på att läsa tidningar och böcker som jag får eller köper men det ska bli ändring på det nu! Om man lägger upp en strategi och läser lite i taget blir det nog lättare. Det finns trots allt inga regler när det gäller läsning. Alla läser olika fort och olika mycket.

Jag får alltid någon form av prestationsångest och känner att jag måste vara duktig och läsa halva boken eller hela tidningen på bara någon timme. Det kan vara det som sätter stopp för mitt läsande så därför ska jag börja vara snäll mot mig själv. En sida då och då är bättre än ingen läsning alls! Dessutom är jag väldigt nyfiken på artikeln om Miriam.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback