Behöver du en ny stark kropp?


I Teknikens Värd nr 1 år 1959 såg jag en annons som fick mig att fnissa lite. Det är verkligen inte mycket som hänt när det gäller reklam angående utseendet hos män och kvinnor.



Jag tycker att vi ska bry oss mer om hur Arne är inombords än på utsidan men eftersom det ser exakt likadant ut 51 år senare (idag) tror jag inte att vi kommer bry oss mer om det inre än de yttre. Vi kommer nog alltid att vara lite fåfänga och de som inte håller måtet sätts åt sidan. Jag läste i en dagstidning att folk till och med blivit nekade anställning på vissa ställe på grund av deras utseende. Tråkigt att det ska behöva vara så. Det skulle vara intressant att veta exakt när folk började bry sig så mycket om utseende istället för den kunskap och det hjärta som finns inombords.

Är detta verkligen något som fungerar? Det är lite skrattretande att de får en att tro att man ska må bättre i magen av att träna. Vissa saker går väl ändå inte att träna bort? Om Någon av mina läsare testat denna teknik eller vet Någon som testat får Ni mer än gärna berätta lite mer om det!





Kommentarer
Postat av: Benny

Det där med bra i magen beror väl lite på vad man menar...har man magsår eller en allvarlig sjukdom så hjälper det väl föga att träna för magens skull, men fysisk träning i form av rörelse är ju bra för magen på alla möjliga sätt, på samma sätt som att äta rätt hjälper till för magen att må bra, det har nog fler än jag erfarenhet av!

2010-11-01 @ 13:09:53
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, magen blir ju bättre av träning...om man, som Benny skriver, inte har någon magsjukdom. Men stressmage, dålig matsmältning och sånt kan ju bli bättre när man rör sig. Men sant som du skriver...samma ideal då som nu!

2010-11-02 @ 08:01:10
URL: http://ljuva50tal.blogspot.com
Postat av: The StarChief

Nix jag känner igen mig på annonserna.

2010-11-02 @ 22:03:43
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Kenth

Fin sida du har och skoj att se alla fina Regina serviser, dom är verkligen eleganta. Jag har själv en fin Regina kaffekanna, socker skål och snipa :)

2011-10-15 @ 21:41:46
Postat av: Clinen

Kenth: Tack =) Ja Regina är en underbar servis! =)

2011-10-16 @ 13:17:44
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback