Anneli retrodukar till frukost!


Jag fick ett mail från Anneli som ville visa upp sin frukostdukning nu när Vi bloggare visat hur det ser ut hos Oss. Anneli samlar inte på något speciel årtionde, hon blandar allt mellan 1920-tal till 1940-tal. Här kan Ni se två härliga bilder på hennes dukning.


Lägg märke till alla saker som hänger över diskbänken! Det ser onekligen husmorsaktigt ut i Annelis kök! Köket ger mig en lantlig känsla och av någon anledning börjar jag tänka på min gammelmormor och gården där min mormor växte upp.


Såhär skriver Anneli om sina saker:
Kaffekopp med fat; Carmencita Gustavsberg, djup tallrik; Viva Handmålat Upsala-Ekeby/Gefle,
assiett; Ekeby 2356, kaffekanna; Kockums, kryddställ med salt, peppar och senapsskål; Made in Sweden.
Tillbringare och citruspress i pressglas av okänt märke. Glas; EVE France. Övrigt är okänt.





Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad kul att se mitt kök på din blogg! Huset jag bor i har tillhört mina morföräldrar men sakerna är inte ärvda utan inköpta på loppis. Huset är byggt 1906 så jag försöker ha en stil som passar in där och som jag gillar.

2010-11-08 @ 19:29:15
Postat av: form55

Tema gult och svart verkar det som. Några saker är från 50-talet också.

2010-11-08 @ 20:24:03
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Clinen

Anneli: Tack för att du ville vara med och duka! =)

2010-11-09 @ 11:02:28
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback