Sweet sweet music...


När jag går in i en second handbutik eller en antikhandel och får syn en gammal radio får jag ett leende på läpparna. Det är inte alla radioapparater som får mig att le men en del av dem. Denna stora härliga radio är nästan som en möbel i sig. Den hade varit riktigt fin på en byrå i teak. Anledningen till att jag tycker om den är just för att den är lite större men även för att den är rundad i hörnen och inte så fyrkantig. Detta gör den mer lättsam och lekfull istälet för stel, hård och tråkig.

Nu börjar mina tankar vandra iväg och jag drömmer mig bort till ett hus fyllt med teakmöbler och denna fina radio. Jag kan riktigt se det framför mig. Kan Du?


En Graetz Musica (modell 817 skulle jag tro men det ska jag titta närmre på).
Jag bjuder på en bild tagen utan blixt och en bild tagen med blixt.

Var finner man då denna härliga radio? Jo, den har vi fått in den på mitt jobb. Jag jobbar nämligen för tillfället, några timmar i veckan, i en second handbutik i Lund. Vi har i princip enbart möbler men det händer att vi får in lite annat också.

Det är dock inte ofta vi får in såhär gamla saker utan vi får mest in lite nyare möbler som folk av en eller annan anledning inte behöver eller vill byta ut mot bättre saker. Jag hoppas nästan på att ingen ska köpa den och att jag får möjligheten att låta den bosätta sig hos mig istället.


UPPDATERING: Det är en Graetz Musica 817 gjord 1959/1960.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback