En flickas bästa vän!


Jag fick en fråga angående en av mina väskor som syntes på en bild jag skickade iväg. Då tänkte jag att det kunde vara roligt att tillägna ett blogginlägg åt just mina älskade väskor! Jag tror att min stil inspireras mycket av 1960-talet i USA.

Denna söta lilla rosa väska är den första jag köpte i 50/60-tals stil. Jag har en kjol i samma rosa färg och en svart "bowlingblus", tillsammans blev det en superläcker outfit. Både kläderna och väskan hittade jag på H&M 2004. (Tyvärr har jag gått upp en del i vikt sedan jag köpte denna outfit så kläderna passar inte längre men en dag ska de göra det igen!)

Denna lilla väska med tillhörande potmonä köptes i Tyskland. Den är ganska väl använd och tyvärr håller inte materialet i handgreppet särskillt bra så det har jag fått tejpa ihop med svart tejp.

Den röda väskan köpte jag nog 2006 eller 2007 inne på Glitter. Från början var det en axelremsväska med en extremt lång axelrem. Detta tycker inte jag om så jag klippte av en del av remmen och gjorde den kortare. Nu kan man välja om den ska hänga över axeln eller hållas i handen.

Detta är egentligen ingen väska utan det är ett glasögonfodral. Optikern jag köpte det hos rekommenderade den åt mig när de fixade mina glasögon från 1956. (Mer om glasögonen får ni veta i ett annat inlägg.)

Denna ljusrosa väska har jag ännu inte använt. Den köpte jag på en loppmarknad i Ronneby för 40 kronor förra sommaren.

Sist men absolut inte minst. Min favoritväska! Även denna hittade jag på loppmarknaden i Ronneby. Den gav jag hela 15 kronor för. *fniss* Jag älskar verkligen den! Färgen, stilen och formen är bara sååå underbar! Den används nästan dagligen.

Om jag ska vara ärlig så har jag fler väskor men de tänker jag inte visa här eftersom de inte har 50/60-tals stil.





Kommentarer
Postat av: Cinna

Oj, vilka härliga väskor, vill ha varenda en!

Tack för ditt inlägg på bloggen om flag counter.

Har nu försökt åtgärda det, hör av dig om du fortfarande får upp det som ett meddelande.

HA det gott!

Cinna

2010-03-14 @ 21:55:18
URL: http://tusenvaser.blogspot.com
Postat av: The starChief

jaha då hade vi samma favorit.

Den blå vita är skitsnygg, jag har en viss förmåga att koppla ihop färger med bilar och just denna sitter som en smäck.

Jag letar efter en fräck väska till mitt bowlingklot

från 1960.

"elof"

2010-03-14 @ 23:20:28
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

Elof: Ja de färgerna är snygga, fast detta är lite mer creme färg.

Hehe, denna väskan hade nog varit för liten för ett bowlingklot. Kul att du hittat ett från 1960! Hoppas du finner en väska från samma tid som kan passa. /Clinen

2010-03-15 @ 08:36:01
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback