Tävlingsformulär


porslinsmässan i Karlskrona kunde man vara med och tävla om man kände för det. Priset var en bok om Blekinges kyrkor. Det kändes inte så värst lockande och därför lämnade vi aldrig in några svar till tävlingen. Jag kan inte påstå att jag vet svaren på frågorna heller men om man var uppmärksam när man vandrade omkring på mässan kunde lista ut svaren på alla frågorna.

Jag måste erkänna att det var dåligt av mig att inte vara uppmärksam och lägga saker på minnet. Jag kunde ju trots allt fyllt i en svarstalong bara för min egen skull. Någon av Er läsare kanske har svaret på frågorna?





Kommentarer
Postat av: Linda

1918, fältspatsporslin och Sven-Erik Skawonius. Hade jag gissat på i alla fall. :) Men jag förstår att du inte tävlade, en bok om Blekinges kyrkor hade inte jag heller velat ha, trots att jag kommer därifrån. Kunde de inte lottat ut en komplett Bellis-servis istället? ;)

2010-12-02 @ 13:38:50
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: Eli

En helt ny fråga infinner sig:

Varför en bild på en skål från GUSTAVSBERG (Berså)på en talong från KARLSKRONA?

2010-12-02 @ 14:02:18
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Clinen

Linda: Tyvärr kan jag ju som sagt inte svaren själv. Hehe De hade andra böcker till försäljning nere i museet och de kunde väl lottat ut en av dem istället? De böckerna handlade i alla fall om porslin.



Eli: Mycket bra fråga! Men jag tror att de hade den eftersom årets tema var Stig Lindberg på mässan. =)

2010-12-02 @ 16:59:39
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback