Min hall är fin och jag är lycklig!


Idag köpte jag en möbel på mitt jobb. (Hör och häpna!) Jag har köpt min första riktiga möbel från 1950-1960-talet. Det blev ett telefonbord med utdragbar låda av märket "Tingströms" som är godkänd för serien "Bra bohag".

Bordet gör sig riktigt bra med telefonen, posthållaren och den söta lilla tavlan (som jag för övrigt hittade på en loppis i helgen för 50 kronor!).

Här har ni stämpeln som sitter nere i vänstra hörnet i lådan. Stämpeln har jag nu skyddat med hjälp av självhäftande plast (Ni vet sådant barnen klär sina böcker med) för att det inte ska slitas ännu mer och försvinna!



Jag bjuder på en närbild av tavlan och dess stämpel
så Ni kan få se hur underbar den är!





Tanken är sedan att det ska hamna en hylla mellan telefonbordet och tavlan.
Kanske en liten stringhylla eller någon häftig teakmodell. (Tips och bilder uppskattas!)






Kommentarer
Postat av: The StarChief

Ser Bra ut.

Är det fortfarande problem med min adress.

2010-04-27 @ 12:25:56
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

The StarChief: Tack!



Nej det ser bra ut med adressen och länken nu!

2010-04-27 @ 15:15:44
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback