När loppisarna blommar blir folk galna!


Helgen bjöd på massvis med loppisar. Det var bara att välja en och hoppas på det bästa. Givetvis blev det en runda på Lördagen och en på Söndagen. Solen sken underbart och det var nästan omöjligt att komma fram. Alla ville fynda denna helg! Värst var det på Söndagen då alla bokstavligt talat rusade fram när klockan slog 11, rev ner avspärrningsbandet, flög fram till borden och slet tag i de bästa fynden.

Var ska Vi börja? Det dyraste fyndet först eller det billigaste? (funderar)
Okej, Vi börjar med det dyra och avslutar med det billiga.

Det dyraste fyndet var verkligen inget dyrt fynd! En fiskpanna(?) från NilsJohan för 25 kronor. Den ser knappt använd ut (BONUS!).

Henry Hultens Äggringar för 20 kronor. Det var en underbar ask och kul att äggformarna var runda. Har Ni märkt att jag gillar gamla originalaskar?

En degbunke, en bringare och tratt (som tyvärr ej hamnade på bild!) i plast för 10 kronor. Degbunken kommer från Hammarplast och den lilla bringaren verkar inte ha någon stämpel. 

Detta underbara grytunderlägg har små rutor med virrvarr-mönster. Tyvärr fattas det en liten hörnbit och en "kudde" undertill men det gör mig absolut ingenting! Den är så fin ändå och 10 kronor var den värd.  

En stor godisburk med kakformar för 10 kronor. Det låg cirka 59 kakformar i burken. Det kallar jag verkligen ett prisvärt fynd! (Tyvärr var jag lite dum och la dem i diskmaskinen så de blev nästan svarta men med hjälp av skollhett vatten och bakpulver försöker jag få tillbaka den fina lyster de en gång hade!) Ni andra husmödrar har kanske något bättre tips?

Sist men absolut inte minst bland mina 10 kronors fynd var en ishink för att kyla vin eller champagne i. Totalt onödig och stor men ack så festlig ändå. Den kunde bara inte få stå kvar ensam på marken.

Vanligtvis brukar jag inte lägga in någon sill men jag är sugen på att testa. Vad passar väl då bättre än denna söta glasburk med teaklock och teakunderlägg? Den fick jag för 5 kronor!

2,5 dl måttet skulle kosta 2 kronor. Jag gav en femkrona till försäljaren men fick inte tillbaka någon växel. Det kändes verkligen inte lönt att tjaffsa om 3 kronor och jag känner mig nöjd men mina 5 kronor ändå! Kul att det finns ett sträck som visar måttet för en kaffekopp.

Sillgaffeln och teskeden fick jag för 5 kronor styck. Det var nog för mycket egentligen men jag ville verkligen ha dem. Konstigt att det ska vara så svårt att hitta just den sortens tesked och sillgaffel!

Och här är då det absolut billigaste fyndet från helgens loppisar. En väska som jag fick för hela TVÅ kronor! Ni minns kanske att jag har en likadan väska i andra färger?



Hittade Du något fynd i helgen?






Kommentarer
Postat av: Christin

Så många fynd du gjorde !

Och praktiska användbara grejer för hela slanten dessutom.Så klok och förståndig brukar inte jag vara...

Den lilla orange plastkannan hade vi hemm när jag var barn så jag hade gärna hitat en sån jag med :-)

Kul äggringar med originalkartong ! Fiskgrytan var ju ett fynd !

2010-06-09 @ 10:37:05
Postat av: Clinen

Christin: Det är inte varje gång man är lika duktig och handlar användbara saker :P

Ja fiskgrytan tyckte jag var kul att hitta. Hade för mig att jag hade någon information om den här hemma i någon broschyr men det hade jag visst inte. Får leta vidare efter det!

2010-06-09 @ 20:20:37
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Libby

Fina fynd! Degbunken är av Carl-Arne Breger 1968-69 för Hammarplast, jag har en likadan fast vit. Fiskpanna har jag också nästan likadan, de är snygga, men jag har fortfarande inte lagat någon fisk i den... Om utmaningen: Den tionde bilden. men om man vill ta bilden från det tionde inlägget går säkert det också bra - vem ska stoppa en, liksom? :-)

2010-06-10 @ 20:46:49
URL: http://femtiotalsjakten.blogg.se/
Postat av: Clinen

Libby: Kul att få veta mer om degbunken! Jag trodde den var från 70-talet någon gång men skönt att veta att jag lyckades hålla mig inom min tidsram (Haha).

2010-06-11 @ 10:40:35
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

det var ju många bra prylar. Fick du väl nästan ha släp hem hehe

2010-06-11 @ 16:56:42
URL: http://starchief.blogg.se/
Postat av: Clinen

The StarChief: Haha, nej konstigt nog räckte det med en ryggsäck och en cykelkorg! =) Hade någon inte hunnit före mig hade vi nog fått problem dock. Det fanns nämligen en golvlampa som var snygg!

2010-06-11 @ 17:01:32
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag tror att den lilla gula plastkannan kan vara en okomplett citruspress - Har nämligen en precis likadan själv fast i orange som har en tillsats man sätter uppe på med press och sil :)

2010-06-12 @ 19:10:59
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Clinen

Elina: Skulle vara kul att få se alla saker du berättade om. Om det är en sådan får jag gå på jakt efter tillbehören!

2010-06-13 @ 10:17:38
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Elina

SV: Det kan jag absolut ordna, Bilder kommer inom kort :)

2010-06-13 @ 10:30:31
URL: http://blow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback