Bakluckeloppis en solig Söndag


Det var riktigt mycket folk, både försäljare och kunder fanns det gott om. 
Trängsel var oundvikligt!

Jag gillar verkligen att gå omkring på loppis och rota i alla möjliga lådor och påsar. Har man tur kan man få se en och en annan rolig liten pryl. Till exempel en handvisp ifrån NilsJohan.


I en annan låda fick jag syn på en stekvändare. Plånboken var nära att komma upp ur väskan men det kändes onödigt då vi gör våra stekar i en lergryta. Där sköter steken sig själv och behöver inte vändas.

Det fanns en hel del att vila ögonen på och om min man inte verkat så uttråkad hade jag kunnat gå där hela Söndagen och titta. Vad sägs som ett par gubbar i stringmodell? (Jag undrar vad som funnits i hållaren en gång i tiden?)



Denna lampa blev jag mycket intresserad av men
400 kronor känns en aningen mycket för min del.



Någon som samlar på katter kanske?



I en låda fanns det tyskt porslin. (Undrar om det var 50- 60- eller 70-tal?)



Vad sägs om ett par söta ljusstakar i nysilver?

Nja, kanske inte om man är ute efter 1950-tal.
De var förmodligen nyprodicerade från Danmark men fina var de.

 

Det fanns några fynd jag ångrar att jag inte slog till på men tyvärr hamnade inte alla på bild eftersom min man höll i kameran och vi alla vet ju vad han tycker om 1950-1960-tals prylar. (fnissar lite lätt) Ni som inte vet vad jag menar kan läsa om det här

Givetvis hittade jag även några saker som fick följa med hem men de får ni se i ett annat inlägg.






Kommentarer
Postat av: Christin

Kul att se din rapport från loppisen !

Nyfiken på vad du fick med hem :-)

Har två såna små nysilverljusstakar från föräldrahemmet så mina är iallafall från 50-60-talet och är "made in sweden" hos Nilsjohan.

2010-04-12 @ 20:43:17
Postat av: Clinen

Christin: Tack för besöket. Har du också en blogg eller du gillar endast att läsa bloggarna?



Jo, jag vet att de finns modeller från 1950-1960 också. Jag har en som är röd i "mitten". Bild kan du se här: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/2010/february/valkommen-hem-till-mig.html



Såg några som var aningen större helt i nysilver men då har de inte de små "fötterna" som sticker ut på undersidan.

2010-04-12 @ 21:04:44
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Jag har ingen blogg men gillar att läsa andras,framförallt om loppisfynd och retrogrejer så jag är tacksam att ni är några med det intresset :-)

Din röda ljusstake var jätteläcker !

2010-04-12 @ 22:12:41
Postat av: Clinen

Christin: Du är varmt välkommen att titta in här när du känner för det! Bara roligt att där är någon som gillar det jag lägger upp och kommenterar i bloggen.

2010-04-12 @ 23:40:56
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback