Godast karameller på Hedströms!


Sommaren bjöd på ett härligt besök i Fredriksdalsparken i Helsingborg. Där vandrade vi runt i flera timmar. Vi njöt av naturen och tittade in i de olika husen med diverse museeutställningar. I ett av husen låg Hedströms affär.

Precis som skylten säger var det som att flyttas i tid och rum, Underbart! 

Trots att denna affär legat mitt i stan en gång i tiden kändes den väldigt lantlig och mysig.

Den gamla kassan anvädes visst inte längre men den var lika snygg och ståtlig för det! (Trist att den hamnar lite i skymundan på grund av de moderna kokböckerna)

Läckra burkar, flaskor och askar så långt ögat kunde nå.

Är det originalpapper från början av 1960-talet eller har de satt dit något modernt? Snyggt hur som helst!

Hmm, hur smakar Nelsons Starkpeppar egentligen? Glömde fråga om det fanns möjlighet att köpa med sig en burk hem.

Söta godis eller äggpåsar fick man sitt godis i.

Den läckra vågen användes inte heller längre. Den fick stå och se vacker ut istället.

Självklart köpte jag hallonkarameller som smakade ljuvligt! Det blev även några karameller som smakade lakrits. Det upptäckte jag först när jag smakade på en och blev djupt besviken. De gillade jag verkligen inte!

Det blir 30 kronor. Tack och välkommen åter!

Du glömde väl inte kvittot? Det är alltid bra att ha.



Uppdatering: Jag har själv aldrig varit i Fredriksdalsparken omkring jul men jag har fått höra att det ska vara väldigt mysigt. Vill Ni besöka deras julmarknad i år kan Ni göra det den 3-5 December.






Kommentarer
Postat av: Cinna

Nämen, vilken helt fantastisk affär! Jag skulle mer än gärna besöka den, härligt utflyktsmål.

2010-10-04 @ 17:38:37
URL: http://tusenvaser.blogspot.com
Postat av: Christin

Mysig butik ! Har varit där på julmarknad men då är det knökfullt med folk.

2010-10-05 @ 12:35:39
Postat av: Clinen

Cinna: Ja det är det sannerligen!



Christina: Jaså, jag visste inte att det hade julmarknad där. Det måste vara mysigt! =)

2010-10-05 @ 20:39:39
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: The StarChief

Ser ut som ett kul ställe, där får jag nog planera ett besök.

2010-10-05 @ 23:43:55
Postat av: Clinen

StarChief: Det tycker jag! Jag minns ej vad inträdet till parken kostade men väl värt pengarna! Fanns mycket mer än Hedströms att titta på. =)

2010-10-06 @ 09:21:08
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/
Postat av: Christin

Jag googlade Fredriksdal och det står att julmarknaden i år är 3-5 december.



2010-10-06 @ 17:31:19
Postat av: Clinen

Christin: Tack för informationen! Ska uppdatera inlägget med det. =)

2010-10-06 @ 18:56:29
URL: http://clinensljuvafemtiotal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (det är så tråkigt att se "anonym" här)
Kom ihåg mig?


E-postadress: (måste anges men publiceras ej!)



URL/Bloggadress:



Lätta ditt hjärta här... (Tänk på att jag svarar här inne)

Trackback